Holocaust : Mitos Atau Fakta..

on 13 November 2010

Salam semua. 
Tak lebih dari sekadar untuk update sahaja. Maka saya siarkan kisah Hitler dan siri holocaust dari sahabat saya Hilmi Halim..Semoga dapat berkongsi info..


Holocaust : Mitos Atau Fakta (I)


Firman Allah swt yang bermaksud : “Dan demikianlah Kami adakan dalam tiap-tiap negeri orang-orang besar yang jahat supaya mereka melakukan tipu daya di negeri itu, padahal tiadalah mereka memperdayakan selain daripada dirinya sendiri (kerana mereka lah yang akan menerima akibat yang buruk) sedang mereka tidak menyedarinya.” (al-An'am : 123)

Holocaust merujuk kepada peristiwa pada zaman Perang Dunia Kedua dimana kononnya 6 juta Yahudi dibunuh dalam dewan beracun oleh tentera Jerman. Pemimpin Jerman Adolf Hitler melancarkan program pembersihan etnik dan pembunuhan beramai-ramai Yahudi ketika Perang Dunia Kedua di berpuluh kem tahanan di Jerman dan Poland. Kem seperti Dachau, Buchenwald serta kem tahanan lain di Jerman termasuk Auschwitz dan kemudahan induknya Birkenau, Stutthof, Treblinka, Chelmno, Sobibor, Majdanek dan Belzec di Poland dianggap sebagai kem maut bagi Yahudi apabila berjuta orang mati di kem tersebut.

Banduan Yahudi kononnya disumbat kedalam bilik sebelum dilepaskan gas beracun, menyebabkan meraka mati serta-merta. Penderitaan masyarakat Yahudi akibat dasar kejam Hitler ini digambarkan dengan ribuan gambar mayat bertimbun-timbun di luar kem tahanan tersebut.

Kemudian tentera Soviet dan tentera bersekutu, menyelamatkan saki baki penduduk Yahudi di semua kem di Poland ini dan dibebaskan.
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved