Demam la plak..

on 19 April 2011

Baru je semalam anak aku yang kecik tu kebah dari demam. 5 hari, boleh tahan jugak meragam si Akid nih. Nak buat camne, bebudak kalau sakit, banyak le kerenahnya. Cirit birit, merah kat kerongkong, muntah, campak...kira lengkap laa...

Sebenarnya aku rasa agak cuak juga, tak pernah sebelum ni dia demam sebegitu lama. Rupanya demam tu sebab nak kene campak, patut la punnn. Meh kita tengok urutannya...
Malam sebelum pergi klinik tu, si Akid ni dah start demam......

1. Hari pertama; Pergi klinik, check...kompom demam. (malam tu badan dia terus panas, tak kebah langsung. Start guna cool fever ~ bagus standby mende nih kat umah)

2. Hari kedua; Pergi klinik lagi, sebab ubat demam tu tak jalan. Doktor terus tukar antibiotik yang agak kuat    sikit, ubat demam maintain. Malam standby dengan terpedo lak, letak jugak sebijik. Air semangkuk dengan kain buat basahkan kepala dan badan (petua ni memang doktor mana2 pun akan suruh buat, jika bebudak kecik demam)

3. Hari ketiga; Keadaan masih sama, cuma lepas makan ubat, dalam 2/3 jam je okeh...pas tu demam balik.

4. Hari keempat; Dah 4 hari, aku bawak pergi kat SALAM Medical Centre plak, check darah. Time tu badan dah nampak tanda bintik merah di merata tempat. Cuma risaukan Denggi jer..kat hospital, ramai pulak budak yang sebaya dengan dia masuk wad (musim hujan ni bebudak lagi mudah kene penyakit). Jumpa juga geng2 tempat kerja, ada yang anak semput,cirit birit, demam tak kebah2..... tang ni yang buat aku lagi saspennn. Selesai check, doktor sana cuma bagi ubat sapu, tahan gatal.

5. Hari kelima ; Pagi tu petugas SALAM call, "En. Yas, darah anak en normal"...."Alhamdulillah" sahutku...demam Akid pun dah nampak tanda beransur pulih.

6. Hari keenam; Alhamdulillah...demam dia semakin lega, Pehhhh...aku pun lega gak. Mata aku sebelum ni dah macam mata zombie wooo....hehehe.

M Akid Asyraaf....dah macam pendekar plak...hehehe


Sebelum demam, dah kene sakit mata dulu...jangkit dari abang dia la nih.

Ni lagi dua orang hero...Amzar (kiri) dan Akmal.

Kalau time aktif.... bawah kerusi pun lepass!!!

Maleh tul rasanya nak update blog. Kerja (projek) dah start, masa nak berblog pun dah semakin sempit. Badan penat. Maaf jika ada rakan yang aku tak sempat nak ziarah yerr. Singgah mana yang sempat jerr nih. Entry ni pun aku buat setelah terjaga dari lena...(penat la tu..hehehe)



Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved