Lotus Renault Grand Prix melawat PROTON

on 09 April 2011

Pembabitan Proton menerusi anak syarikat Lotus di UK telah membuka sejarah baru dalam industri automotif terutamanya Proton. Biarpun berdepan sedikit masaalah di mahkamah dengan Lotus Racing, ianya bukanlah penghalang bagi pasukan Lotus Renault GP untuk menyertai perlumbaan yang berprestij ini.

Tahun ini juga merupakan tahun bersejarah negara kerana pembabitan sehingga 3 pasukan dari Malaysia... Ghamai sungguh tu wooo.....memang sejarah baruuu nihh.....Sementara itu, MD Proton  Dato Seri Syed Zainal  yang mewakili LRGP berkata,

"Sukan F1 merupakan salah satu strategi perniagaan dan penjenaman yg paling berkesan.... kesannya   kepada berjuta2  penonton sama ada secara live ataupun didepan tv. Tambah pula pembabitan ini sebenarnya tidak membabitkan wang Proton secara langsung, sebaliknya dari dana Lotus sendiri"

Jadi.... bersempena dengan lawatan LRGP ke Proton...maka gua terasa nak buat sedikit review laa plak..Biarpun agak terlewat sikit...(Sememangnya gua sengajakan...kerana beberapa sebab....he3x!!)


Dihadapan pintu masuk PROTON  design

Dari kiri: Jean  Alesi, Vitaly Petrov, Eric Boullier dan Dato Seri Syed Zainal

Team LRGP

Sessi photografi.....

 Peluang bukannya datang selalu...so....serbuuuuu laaa!!! 

Walaupun gua boleh le kata minat dengan sukan F1 ni, tapi tang harga tiket tu yang menjadikan gua  tak bape nak minat.....tak lalu nak membayor rega tiket tu wehhh.....

Berbanding dengan sukan2 yang lain yang pernah dianjurkan di Sepang Circuit, sukan F1 ni je yang gua belum dapat pergi tengok...

Apapun gua harap team LRGP berjaya menaiki podium lagi selepas berjaya membuat kejutan di Australia bebaru nih.


Kasi extra sikit...hehehe


tengah dok usha cicak tokek....






Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved