Saida mohon cerai ~ terkantoi dalam kereta?

on 15 Mei 2011

Saida, kakak kepada penyanyi popular Dato Siti Nurhaliza yang dilaporkan memohon cerai fasakh dari suaminya dengan alasan "tidak hormat" kepada arwah bapanya.Hmmm..pelik sikit bunyinya kan... Selain dari itu antara alasan beliau ialah suaminya sering menyakitkan hati dan kerap mengongkong kehidupan Saida. Tapi itu adalah alasan satu ketika dahulu, tak mustahil alasan itu digunakan kembali. Aku rasa inilah point yang sebenarnya, semenjak jadi artis "mungkin" Saida sibuk melayan undangan dan jemputan sehingga kurang mengambil peduli suaminya  Mohd Ghazali dan juga anak2nya. Mungkin juga Mohd Ghazali melihat situasi rumahtangga mereka semakin "jauh" lalu cuba menyekat sedikit kebebasan Saida dalam industri hiburan, tambah pula ada orang ketiga yang cuba menggangu hubungan mereka...err, betul ke? ..mungkin!!

Tingginya kasih sayang Mohd Ghazali kepada keluarganya, beliau dilaporkan telah  beberapa kali membuat sessi kaunseling, namun hanyalah sebelah pihak sahaja. Keluarga yang mempunyai 4 orang anak ini dan telah bersama selama15 tahun semenjak 14 Dis 1966, lagi lama dari aku  siot.... Anak mereka yang sulung telah pun mencecah usia 14 tahun dan yang bongsu pula berusia 5 tahun.

Apa yang aku nampak, yang bakal menjadi mangsa adalah anak~anak. Anak2 bakal kehilangan kasih sayang ibu dan bapa. Kasih sayang ibu bapa bila dah berpisah tak akan sama, pasti anak~anak mereka juga tertekan dengan isu ini. Kesian tul laaa...

Dalam pada tu, Saida juga dilporkan terkantoi dengan suaminya apabila didapati berdua~duan dengan seorang lelaki didalam kereta. [Sumber] Perkara ini didedahkan oleh suaminya sendiri dan diakui oleh Saida ketika prosiding terbaru mereka.

Mohd Ghazali Yahya Zikri seterusnya mendakwa, dia pernah berjumpa Saida dengan lelaki tersebut yang bernama Hafiz Che Mat berada di dalam sebuah kereta di Balakong, dekat sini.
"Saya telah tanya pada lelaki itu jika dia tahu Saida adalah isteri saya? Waktu itu, Saida menjawab lelaki itu mahu memulangkan telefon bimbit miliknya.
"Saya rampas telefon bimbit tersebut dan jumpa khidmat pesanan ringkas (SMS) yang mengandungi perkataan seperti sayang, rindu dan sebagainya," katanya di Mahkamah Rendah Syariah di sini pada Rabu.

Diharapkan usaha "terakhir" Mohd Ghazali untuk membawa Saidah pergi membuat umrah berjaya memberi sinar untuk mereka sekeluarga.

Gamaknya bila dah jadi artis memang kene jadi camni ker? Teringat aku kat kes Krisdayanti dan teringat pulak aku filem tahun 80an (kalau tak salah arahan Jins Shamsuddin, lakonan Latifah Omar kalau tak salah aku laaa) kisah seorang ibu yang cuba menjadi artis, meninggalkan suami dan anak~anak akhirnya hanyut didalam dunia seni bergelumang dengan dosa....Adakah jalan cerita ini hampir sama dengan dunia realiti di kehidupan sekarang? Wallahualam...

Saida; berbincang dengan peguam sambil diperhatikan kakak iparnya, Rozie Abd razak
Yang aku sibuk sangat nak cerita tentang orang ni pesal pe lak? Aku sebenarnya rasa kesian kat suami dan anak2 mereka. Tambah2 lak Saida tu org Lepih, adik beradik yang glemer, sama daerah ngan aku...harap2 mereka berdamai dan bersama seperti dulu. Buat Saida, jangan le "derhaka" kepada suami, apa2 masaalah bawak2 ler berbincang. Tak kesian ke kat anak2 kamu tu......tp kalo ko nak gak mintak cerai...lantakkk ko laaa......

# Haram bagi si isteri memohon cerai.....
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved