HOKI MALAYSIA VS RUSSIA

on 20 Mac 2012

HOKI_MALAYSIA_VS_RUSSIA

Perlawanan terakhir antara skuad hoki Malaysia Vs Russia berakhir dengan keputusan 6-1 dalam menentukan tempat ke 3 dan ke 4 di kejohanan ini. Dan seperti biasa, apabila skuad negara gagal melepasi matlamat utama iaitu ke Olimpik 2012, pelbagai perkara dibangkitkan oleh semua pihak. Aku faham, semua rakyat mahukan dan dahagakan kemenangan didalam apa jua bidang sukan yang diwakili. Kemarau Olimpik selama 12 tahun terus menghantui skuad hoki negara. Mangsa terdekat dan paling mudah ialah jurulatih skuad hoki itu sendiri iaitu Tan Beng Hai. Kini semua mata tertumpu ke arah jurulatih tersebut. Tetapi apakah dengan hanya memecat Tan Beng Hai, reputasi dan kekuatan skuad itu terus berjaya dipulihkan? Terpulang lah kepada pihak2 yang berkuasa tersebut....aku malas nak cakap dah. Tapi ada satu perkara yang aku agak kecewa bila baca di myMetro....
Turun pada perlawanan yang tidak memberi sebarang makna, skuad negara jelas tidak mempamerkan aksi 100 peratus selepas terlalu kecewa dengan kegagalan untuk mara ke pentas final apabila sekadar seri 1-1 kepada Ireland kelmarin. Kemenangan semalam tidak menggembirakan sebilangan kecil penyokong skuad negara, malah langsung tiada kelibat barisan penyokong VIP kecuali Ketua Pegawai Eksekutif Institut Sukan Negara (ISN), Datuk Dr Ramlan Abd Aziz.

“Baik menang atau kalah, saya tetap akan menyokong skuad negara. Kehadiran saya adalah untuk menenangkan mereka,” kata Ramlan yang hanya akan pulang ke tanah air hari ini.
Antara keputusan perlawanan yang lain;

Korea 3  -  Ireland  2 [Korea layak secara automatik]

Ukraine 2 - Chile 1 [Penentuan tempat ke 5/6]]

# Kalau menang sokong bagai nak rak...tetiba kalah hilang macam tu jerr? Mana pergi semangat derang nihh??, tabik kat sekumpulan penyokong kecil Malaysia yang tetap hadir disana - errrr, tetiba je aku pun da ilang semangat nak tulis entri nih...:(
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved