Rossi akan kembali...

on 09 Julai 2010

Salam semua..
Dicelah2 bahang piala dunia yang sedang memuncak ni, aku nak mencelah gak tentang MotoGp. Memang aku antara peminat setia MotoGp dan penyokong kuat pasukan Yamaha, dr zaman Rainey,Kenny Roberts,Abe,Biaggi, hingga sekarang Rossi dan Lorenzo. Kenapa Yamaha?? Mungkin kat mesia ni, hanya Yamaha yg top kot..jd tu yg membuatkan aku menjadi penyokong kuat team Yamaha.

Kalau di Thailand,Honda adalah jenama terunggul disana, jadi x hairan Honda menjadi jenama yang sangat dipercayai oleh penduduk Thailand. Honda juga menjadi jenama terunggul diarena sukan permotoran disana.Pernah satu ketika dulu,semasa geng2 moto TZM aku masuk ke trek Batu3 Shah Alam (Yamaha suruh round2 dlm trek jerr..jadi laa..he3!!) masa tu  ARRC di Malaysia, siam2 tu sengih jer kat moto TZM kami...mana taknya..TZM Malaysia adalah model yg boleh dikatakan ketinggalann berbanding TZM disana...

Okeh..lupakan dlu citer siam ngan mesia nih..apa yg nak aku update ttg MotoGp ialah berkenaan kemungkinan kemasukkan semula Valentino Rossi pada perlumbaan di Grandprix Czech pada 15 Ogos nih. Namun aku rasa semuanya bergantung pada tahap kecergasan beliau sendiri. Untuk makluman, Rossi tercedera patah kaki kanan semasa ujian di Mugello, dan telah miss 3 race semenjak kecederaan tersebut. Saranan bapanya, supaya melupakan MotoGp untuk tahun nih...


#Kompom Rossi x mau nyerr...darah satria mamat tuuuu..Lagipun aku rasa dia mesti tak puas ati tgk Lorenzo mendominasi perlumbaan taun nih...he3!!!

 


Rossi membuat ujian di Misano selepas mengalami kecederaan.



semasa mengalami kecederaan


nilah die rope bapak Rossi....he3!!! Serabutttnyeeee....

P/s: still jenguk2 gak kat rider muda kita yg beraksi disana..M Zulfahmi.
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved