Gambar Hotel dan Taman Legoland di serata dunia

on 27 April 2012

Masa kecik2 dulu pernah tak korang bermain dengan permainan yang dipanggil "Lego"? Rasanya pernah kan...aku juga tak terkecuali. Sampai zaman sekarang ni, permainan Lego ni masih ada.

Perbezaannya?Rasanya tak banyak sangat dengan Lego yang dulu2..cuma diberi nilai tambah dengan beberapa design dan model baru, kini Hotel Legoland yang ke 4 dan pertama di Malaysia akan dibuka. Woww....nampak menarik jerr, insyaallah kalau dah siap nanti aku ingat nak lepak kat sana juga laa..
SHAH ALAM - Pengusaha tarikan pelancongan global, Merlin Entertainments Groups (Merlin) dan LL Themed Hotel Sdn Bhd, sebuah syarikat usaha sama di antara Destination Resorts and Hotels Sdn Bhd (DRH) dengan Iskandar Harta Holdings Sdn Bhd memeterai perjanjian pengurusan membangun dan membina Hotel Legoland pertama di Asia Tenggara, dan keempat di dunia.
 
Dalam satu kenyataannya, syarikat itu berkata, Hotel Legoland itu akan dibangunkan di Nusajaya, Johor adalah cawangan ke empat dan pertama di Asia.
 
"Kerja-kerja asas pembinaan bermula sebulan lalu. Hotel seumpama itu telah dibina di Billund (Denmark), Windsor (United Kingdom) manakala yang ketiga di California, Amerika Syarikat pada 2013," katanya.
 
Hotel tema seluas 1.2 hektar itu dijadualkan dibuka pada pertengahan 2014, terletak bersebelahan dengan Taman Tema Legoland Malaysia milik Merlin yang akan dibuka pada suku ke empat tahun ini.
 
Pengarah Urusan Destination Resorts and Hotels, Nadziruddin Basri berkata, DRH teruja dapat bekerjasama dengan Merlin dalam projek ini dan menawarkan pengalaman unik bersama Hotel Legoland.
 
“DRH berusaha menjadikan Malaysia sebagai destinasi pilihan untuk pelawat daripada dalam dan luar negara dengan mewujudkan tarikan baru dan inovatif sebagai tawaran pelancongan bersama aktiviti percutian," katanya.
 
Pengurus Besar Legoland Malaysia, Siegfried Boerst, ketika berucap bagi pihak Merlin pula berkongsi kegembiraan dengan DRH kerana lego adalah antara permainan paling popular di dunia dan mempunyai ramai peminat di Asia.
 
"Pengumuman ini tepat pada waktunya, tambahan pula, Hotel Legoland adalah hotel pertama yang direka bentuk mengikut sudut pandangan mata kanak-kanak," katanya.
Hotel Legoland Malaysia



Legoland Di Johor











Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved