Final Sea Games 2011 - Malaysia vs Indonesia

on 21 November 2011

Setelah mengharungi perlawanan dengan hebat semalam, Malaysia akhirnya berjaya menundukkan Myanmar dengan keputusan1-0. Perlawanan dengan Indonesia tempoh hari juga cukup mendebarkan. Kini, kemuncak bagi acara bolasepak final Sea Games 2011 bakal mempertemukan kembali 2 jagoan di negara Asean iaitu Malaysia dan Indonesia. Pertemuan yang aku jangka lebih hangat dari sebelum ini. Indonesia pasti akan cuba membalas kekalahan mereka. Tetapi Malaysia juga pasti tidak akan memberi laluan mudah. Tidak sama sekali. Aku berharap Harimau Malaya akan tabah didalam mengharungi 90 minit yang mendebarkan itu. Aku pasti Ong Kim Swee akan menurunkan nasihat dan strategi yang terbaik untuk aksi di final ini.

                       VS      

Aku tak mahu menuding kepada mana2 pemain negara seandainya mereka gagal. Siapa yang tak nak menang kan? Tetapi dengan situasi yang begitu "bergelora" di Stadium Bung Karno, aku tau.. sedikit sebanyak para pemain akan tertekan. Tambahan pula Badrol Bakhtiar tidak dapat beraksi bersama pemain lain di final nanti. Seandainya jurulatih negara, Ong Kim Swee masih lagi dihalang dari menyaksikan perlawanan ini di bangku jurulatih, aku kira ianya hanyalah mainan psikologi pihak lawan. Tak pe...kita sabo jerr. Ayuh buktikan Harimau Malaya, teruskan ngauman anda semua kerana andalah hero kami! Jadikan penghalang itu punca kejayaan kita! Dan aku yakin... Malaysia Boleh!!!

# Pehh, aku tengah bersemangat giler nih. Aksi final nanti meh kita pakai baju Rimau Malaya beramai2 sebagai tanda sokongan kepada skuad negara. Amacam?? Majulah sukan untuk negara. Perlawanan dijangka berlangsung pada 21/11/2011 ini... dan kalau tak salah aku ianya juga merupakan acara sukan Sea Games 2011 yang terakhir dipertandingkan di Indonesia. Selamat berjuang Harimau Malaya.....ROoooooaaaRRRRRR!!!


Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved