Isu Pengganas Sulu - Jangan Perlekeh Pejuang Negara

on 07 Mac 2013

Isu Pengganas Sulu - Jangan Perlekeh Pejuang Negara | Beberapa nama yang dikenali dan juga orang awam telah dikenalpasti menyiarkan beberapa animasi dan dakwaan dengan niat memperlekeh pasukan keselamatan negara.

Dalam keadaan negara yang tidak aman, pihak2 ini pada aku sepatutnya tidak mengeluarkan dakwaan begini. Perkara ini telah melukakan hati dan perasaan anggota keselamatan bahkan rakyat Malaysia yang lain.

Isu Pengganas Sulu - Jangan Perlekeh Pejuang Negara

Penerangan mengenai kapalterbang telah banyak diterbitkan didalam internet, bahkan dikatakan kartun ini yang dimuatkan didalam satu laman web telah ditarik kembali oleh tuan punyanya - mungkin dah rasa termalu kot!!!

Isu Pengganas Sulu - Jangan Perlekeh Pejuang Negara

Hurm...semoga minah ni sedar dengan kenyataan yang telah dia buat, agaknya siapa yang dia akan minta tolong disaat dia dirompak atau diugut? - Dengar2nya dia dah buat report polis akaun dia kena hack.... betul ke kena hack?

Dibawah ini ada sedikit petikan dari Malaysia kini...

Enam anggota polis yang terbunuh di Kampung Simunul di Semporna pada 2 Mac lalu, ditemui dalam keadaan diperlakukan dengan kejam, kata polis dalam Facebook lewat malam tadi.

Menceritakan kronologi peristiwa krisis Sabah itu, pihak polis juga mendedahkan mereka terpaksa menghantar pasukan penyelamat ke kampung tersebut sehari kemudian untuk menyelamatkan anggota yang cedera dan mengambil mayat rakan mereka yang terkorban dalam serangan hendap oleh sekumpulan penceroboh dari selatan Filipina.

Pihak polis dikatakan telah menghantar satu pasukan ke Kampung Simunul dan Kampung Sri Jaya untuk menyiasat laporan mengenai kehadiran penceroboh bersenjata dari Filipina.

"Apabila tiba di Kampung Simunul, pasukan polis itu telah diserang hendap oleh penceroboh. Enam anggota polis terkorban manakala dua yang lain cedera. Enam penceroboh bersenjata telah dibunuh oleh pihak polis.

"Pihak polis dihantar pasukan penyelamat untuk mengambil mayat wira-wira kita terkorban dan menyelamatkan anggota yang terperangkap di Kampung Simunul, Semporna. Pasukan itu berjaya melaksanakan misi tersebut.

"Mayat anggota polis yang terkorban itu ditemui dalam keadaan diperlakukan dengan kejam oleh penceroboh bersenjata tersebut," tambahnya..

Menumpang bangga dengan satu kenyataan dibawah. Beliau merupakan salah seorang dari jutaan rakyat Malaysia yang menyokong hak dan kedaulatan negara kita!



Aku berharap, rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa, agama dan parti bersama-sama mendokong pasukan keselamatan kita. Alhamdulillah, semalam kerajaan negeri Kelantan telah mengadakan solat hajat mendoakan keselamatan  anggota yang bertugas disana, bahkan semalam kaum India pun turut berdoa dengan cara mereka. Inilah masanya untuk kita tunjuk rakyat Malaysia tetap bersatu menghadapi ancaman pengganas luar ini. Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh!!!


#Aku tak mampu utk lakukan tugas seperti mereka, namun aku sepenuh hati meyokong apa jua gerakan yang pihak keselamatan sedang lakukan, semuanya demi keamanan Malaysia.


Isu Pengganas Sulu - Jangan Perlekeh Pejuang Negara
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved