Lagi Krisis di Mesir ~ ...(pic)...

on 30 Januari 2011

Salam dan selamat sejahtera semua...
Hari ni terasa maleh betul aku nak up date blog, so dengan alasan tu aku cuma mampu tempek gambar2 di rusuhan di Mesir/Egypt...yang penting ada up date...hahaha
Dasat gak,orang2 Mesir ni yek...gamaknya diaorang mmg dah lama tension dengan pemerintahan Mubarak. Ye la kan,time dia perintah dah le sekian lamanya..tambah pulak nak letak anak dia jadi pengganti dia..pehh...nepotisme betoi laa...Err... betol ke ayat aku tu?
Tapi yang bestnya,anak dia dgn isteri yang cun tu awal2 lagi dah cabut lari ke London, takottt kot!!...siap bwk 100 bagasi lagi...ke bawak lari duit ? 
Ntah le,cuma aku harap, Mubarak tu tunduk le dengan kuasa rakyat dia..Tak ada gunanya nak dok lagi kat kerusi empuk tu. Dah lama dah...Lagi satu,harap2 kalau pemerintah baru naik nanti, bantuan untuk rakyat Palestin semakin mudah utk diuruskan. Tak le payah ngat macam sekarang ni. Free Palestin!!!!
Mood maleh ni kalau dah mari,memang tak leh buat ape dah...so layan jer lah pic yang ada nih...hehehe... sori kengkawan.

"KAHERAH – Situasi di Mesir semakin getir apabila sekurang-kurangnya 74 orang maut manakala lebih 2,000 lagi cedera selepas puluhan ribu penunjuk perasaan bertempur dengan pasukan keselamatan pada ‘Hari Kemarahan’ kelmarin.
Semalam bantahan rakyat merebak hampir ke semua bandar besar di Mesir.
Di tiga bandar utama negara itu iaitu Kaherah, Iskandariah dan Suez, perintah berkurung waktu malam dikuatkuasakan tetapi gagal meredakan tunjuk perasaan.
Dalam senario huru-hara di sini, kereta-kereta perisai cuba merempuh kumpulan orang ramai dengan anggota-anggota polis menembak gas pemedih mata, peluru getah dan meriam air bagi menyuraikan penunjuk perasaan.
Beberapa sumber perubatan berkata,kebanyakan penunjuk cedera akibat terkena tembakan pasukan keselamatan.
Selain kematian dan kecederaan, banyak bangunan dan kereta turut dibakar dalam kekacauan besar-besaran di ibu kota Mesir berkenaan."
Manakala rakyat Malaysia yang berada disana dilaporkan selamat..
Org pertama cabut lari...Gamal Mubarak dan isterinya Khadiga..
















Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved