Video Pekerja KFC Menumbuk Pelanggan

on 09 Februari 2012

Dah kecoh dah satu Malaya tentang video pekerja KFC ni tumbuk pelanggan dia. Nak jadi cerita, pelanggan ni tak berpuas hati akibat menunggu lama untuk ayam goreng KFC, dan bertambah malang apabila ayam yang ingin dipesan beliau telah habis. Maka terjadilah pertengkaran mulut antara pelanggan tersebut dan juga pekerja KFC. Akibat tidak tertahan dan gagal mengawal diri (mungkin sebab dah ramai kot) pekerja KFC mula menyerang lelaki tersebut dengan beberapa orang pekerja KFC lain cuba menahan. Namun dalam pada itu, kelihatan seorang pekerja KFC sempat meloloskan diri dan menumbuk pelanggan tersebut.


Siapa salah? Pada aku kedua-duanya salah. Pelanggan tu yang pertama sekali salah. Bak kata orang tua-tua, "kerana mulut badan binasa" Ini lah natijah yang beliau harus terima kerana mulut yang agak kurang sopan tu. Seterusnya, pekerja KFC, mungkin kerana jmlah mereka agak ramai mereka berani untuk menentang pelanggan tersebut. Sepatutnya kena lebih bersabar, tapi aku tau...bila darah muda dicabar, beginilah hasilnya. 

Apapun tindakan KFC menyiasat perkara tersebut amat wajar. Ini satu lagi peristiwa yang merosakkan nama KFC setelah kes pekerja mereka [sebelum ni] bertindak menyapu ayam yang belum goreng ditapak kasut didedahkan kepada umum di youtube.


# Kes ini dikatakan berlaku di I City Klang....dan aku quote salah seorang pengomen di video tersebut.

AKU ADA KT SANA...CINA P*##@&K NI MMG KURANGKAN AJAR..ADE KE PATUT KATA CIBAI MELAYU,,,,,!!! DAH AYAM HABIS,JGN LA MAKI ORANG..APATAH LG MELAYU..P*&#$% BETUL...MAU AKU NAK JOIN,TP AWEKS AWEKS AKU TAHAN...X PASAL2 G MAKAN MC DONALD'S ...APAPUN,SYABAS PEKERJA TERSEBUT..LANDA PUNYAI MARUAH WALAUPUN TERPAKSA DIBUANG KERJA..SALUTE

Satu lagi...
berita terbaru, bukan saja budak cina itu marah saja, customer lain include malay pun marah juga kerana mereka semua ini telah membayar makanan mereka dengan membeli groupon. budak cina itu minta manager keluar minta maaf, kemudian pekerja KFC marah balik "you mau makan , you masak sendiri la babi" . kemudian pekerka KFC juga marah "you mau cari gaduh ke"...

Okeh...no war kat sini ehhh! Peace!!!!
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved