LHDN 2011 ~ Sudahkah anda?

on 25 Mac 2011

Demam LHDN kembali lagi....sudahkah anda menyelesaikan tanggungjawab anda sebagai rakyat Malaysia?
Hahaha...gelak eksen pasal gua dah settle. (Ooo, eksen ko yekkk)
Sebenornye gua punye settle pun sebab rakan2 kat opis nih ramai yang dah "membizikan" diri dengan mengisi form online. Akceli gua pun tak bape arif nak isi secara online, tapi bila dah reramai tu...sumer mende jadi mudah kan? tu yang dipanggil kerja secara berkumpulan...hehehe
So, korang tunggu pe lagi...isi sekarang sementara laman tu tak "jem"...

Gua pasti semakin dekat tarikh akhir nanti, makin sibuk ler laman sesawang LHDN tu..Gua pernah kene tahun lepas....sesak siot!!!
Tapi serius, Efiling memang memudahkan dan menyenangkan terutama bagi mereka yang malas nak guna cara konvensional (hanta surat)
Kat sini gua kasi linknya.....LHDN ataupun masuk ke Efiling kat sini.


Gua quote dari LHDN:
"Sehubungan dengan itu, LHDNM menyeru semua pembayar cukai supaya menghantar
segera borang nyata cukai pendapatan mereka melalui e-Filing dan tidak menunggu 
saat akhir (30 April 2011) bagi mengelakkan kesesakan talian. Baki cukai pendapatan 
yang  perlu  dibayar (jika ada) hendaklah dijelaskan selewat-lewatnya pada tarikh akhir 
pengemukaan borang nyata bagi mengelakkan sebarang penalti lewat bayar 
dikenakan." 





Satu lagi:
"LHDNM juga ingin mengingatkan semua Pembayar Cukai agar mengemukakan 
maklumat yang tepat dan mengistiharkan cukai pendapatan mereka dengan betul. 
Setiap dokumen sokongan berkaitan pelepasan cukai dan perbelanjaan yang dituntut 
dalam mengira cukai pendapatan, hendaklah disimpan selama 7 tahun bagi tujuan 
auditan oleh LHDNM."


Sesajer je gua nak tempek...
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved