10 Artis Remaja Terkaya Di Dunia

on 23 Februari 2013

10 Artis Remaja Terkaya Di Dunia | Majalah Forbes mengeluarkan senarai nama 10 Artis Remaja Terkaya Di Dunia pada tahun 2012. Kesemua artis remaja yang diiktiraf terkaya didunia oleh Forbes ini berumur bawah 25 tahun. Jom kita tengok!!!

1. Mary-Kate dan Ashley Olsen

10 Artis Remaja Terkaya Di Dunia-Mary-Kate dan Ashley Olsen

Pasangan pelakon remaja yang pertama disenaraikan ialah Mary-Kate dan Ashley Olsen. Mereka yang juga berlakon didalam Full House dikatakan memiliki wang bernilai USD 40 Juta, mereka juga memiliki syarikat hiburan sendiri iaitu Dualstar Entertainment Group.

2. Daniel Radcliffe


10 Artis Remaja Terkaya Di Dunia-Daniel Radcliffe


Pelakon filem terkenal Harry Porter ini disenaraikan di no 2 terkaya dengan jumlah kekayaan yang dimiliki ialah USD 13 Juta.

3. Lindsay Lohan
Top 10 Rich Girl Artist In The World- Lindsay Lohan


Lindsay Lohan, artis yang sering diselubungi dengan kontroversi ini dikatakan memiliki harta kekayaan bernilai USD 6 Juta.

4. Dakota Fanning
10 Blogger Terbaik Malaysia


Dengan harta kekayaan dianggarkan bernilai USD4 Juta, Dakota Fanning juga merupakan artis remaja yang dikatakan telah berlakon bersama beberapa pelakon ternama Hollywood. 19 buah filem merupakan antara yang terbanyak berbanding pelakon remaja lain.

5. Amanda Bynes
10 Artis Remaja Terkaya Di Dunia - Amanda Bynes

Amanda Bynes dikatakan memiliki harta bernilai USD2.5 juta. Berlakon dalam filem She's The Man dan Hairspray yang meletop turut membantu menaikkan namanya dalam industri.

6. Hayden Panettiere


10 Artis Remaja Terkaya Di Dunia - Hayden Panattere


Selain menyanyi, Hayden Panattiere yang juga merupakan duta produk kecantikkan Neutrogena dikatakan memiliki harta bernilai USD 2 Juta.

7. Vanessa Hudgens
10 Artis Remaja Terkaya Di Dunia - Vanessa Hudgens

Vanessa yang terkenal kerana siri Disney High School Musical, High School Musical 2 dianggarkan mempunyai harta bernilai USD2 Juta.

8. Abigail Breslin
10 Artis Remaja Terkaya Di Dunia - Abigail Breslin

Berlakon sejak dari usia 5 tahun, Abigail Breslin yang kini menginjak usia 11 tahun ini telah berlakon dalam 13 buah filem. Harta beliau dianggarkan bernilai USD 1.5 Juta.

9. Tyler James Williams


Tyler James Williams merupakan seorang yang kurang dikenali. Berusia 15 tahun dan telah terlibat dan berlakon didalam siri Sesame Street, Little Bill dan Everybody Hate Chris sebagai Chris Rock. Harta beliau dinilaikan pada USD 1.2 Juta.

10. Joanna "Jojo" Levesque

10 Artis Remaja Terkaya Di Dunia - Joanna "Jojo" Levesque

Walaupun nama Joanna "Jojo" Levesque berada disenarai terakhir 10 artis remaja terkaya didunia, dengan harta beliau yang dianggarkan bernilai USD 1.1 juta. Dengan nilai begitu, kalau dapat kat kita pun, kenyang sampai mati wooo...hahaha.

Antara entri menarik lain,

3. 10 Manusia Paling Berkuasa di Dunia


Disamping tu aku nak letak token technorati ni kat sini jap.....UHWS8ATTHRKP





10 Artis Remaja Terkaya Di Dunia 
~Salam mesra dari yastro~
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved