Gps oh Gps - Nak percaya or tidak?

on 21 Ogos 2011

Kenderaan tenggelam kerana pemandu percaya GPS

Gambar menunjukkan kenderaan utiliti sukan ditarik keluar dari dalam tasik.

WASHINGTON - Sebuah kenderaan utiliti sukan tenggelam di dalam sebuah tasik dekat Taman Mercer
Slough di sini kelmarin selepas seorang daripada tiga wanita yang memandu kenderaan itu mengikut
laluan yang ditunjukkan menerusi Sistem Penentu Kedudukan Global (GPS). Kejadian itu berlaku pada awal pagi semasa mereka tersesat dalam perjalanan untuk kembali ke sebuah hotel.

Pemandu kenderaan tersebut menyangka dia memandu di atas jalan raya semasa mengikuti arah panduan
menerusi GPS. Namun, kenderaan itu bergerak memasuki sebuah tasik. Ketiga-tiga wanita itu menggigil selepas mereka berjaya keluar dari kenderaan tersebut yang kemudian tenggelam ke dalam tasik berkenaan.

Sebuah trak tunda tiba di tempat kejadian pada kira-kira pukul 5 pagi namun kenderaan tersebut
sudah tenggelam ke dalam tasik. Ia kemudian ditarik keluar dari tasik tersebut dengan menggunakan trak penunda itu. - Agensi


# Moral of the story, jangan ler percayakan sangat alat dan gadget terkini... biarpun secanggih
mana teknologi tersebut. Ni la akibat kalau terlalu bergantung kepada teknologi. Nasib baik wanita tu boleh keluar dari kenderaan yang dah nak tenggelam tu..kalau tak nyaya woo...huhuhu
So....leh percaya ke Gps nih????





























Apepun...gambar ni sebenarnya....errr...... sebenarnya ni la contoh GPS jenama GPS (made in China laaaa) yang aku dah beli dengan rega rm300.00 kat Mudah, pas aku beli jer...3 org rakan terus ikut jejak langkah aku...beli dgn mamat yang aku recommend tu jugak. Dah dekat nak raye ni...aku dengo2 si Sang Saker, bro Bongek dan bro kayu pun nak order jugak (lockatoo??)...pehhh semer nak raya dgn gps loooo...hahaha.


Aku dah guna dalam 4 kali...alhamdulillah takat ni okeh lagi. Satu jerrr....cuma yang aku tak pueh ati....kat kampung bini aku satellite tak dapat detect?? Kampung aku lak camno la nanti...tah masuk dlm senarai ataupun tak...tak tau lerrr.....


Errr...rase2 cam raye ni nak pi jenjalan kat Johor laa....ader sesape nak jemput gi umah dia dak? hehehehe............






(Dgn nada eksen) Pas ni org ajak kemana pun aku tak riso dah...yang penting derang kono bagi namo jalan yooo...insyaallah pasti aku sampai (kalau gps aku tu tak mabuk laaa)!!!!
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved