Aku Kepenatan...

on 28 November 2011

Aku penat. Bukan aku je, seluruh keluarga semua kepenatan. Tapi dah adat la kan, bila buat kenduri kalau tak penat memang tak sah punya. Yang penting semuanya selamat dah. Malam tadi aku drivekereta pun dalam keadaan mengantuk giler.

Anak bini aku pun kepenatan jugak, semuanya terlentok je. Dalam keadaan "mamai" tu aku drive slow2 sesambil pekena rokok 2/3 batang (perkara yang jarang aku buat kecuali keadaan darurat), akhirnya selamat juga aku sampai ke rumah. Terpaksa...hari ni aku kerja, sebab cuti Maal Hijrah dah kene ganti dengan cuti raya Haji hari tu. Perjalanan 4 jam lebih tu terasa lama juga, on the way nak balik tu aku terjumpa 3 kali kemalangan. Tak tau la keadaan mangsa tu. Ada yang tak teruk, ada yang teruk. Aku harap semua mangsa tu selamat laa..

Bola Malaysia vs Bahrain pun aku tak dapat tengok. Sesampai kat opis pagi tadi, member aku cakap Malaysia kalah. Sad....dengar2 cerita dah lead 2-0, last2 kene sesah 3-2 pulak. Member aku cakap si Nazmi tu main dah cantik, last2 kene keluar sebab injured...Bahrain main agak kasar. Hmm....sabo je la. Apapun kene terima kekalahan ni dengan hati terbuka. Kita kene akui yang kita masih lagi banyak kekurangan. Harap2 jurulatih dapat mencari lagi bakat baru dalam bolasepak.

Berbalik pada kisah kenduri hari tu, aku pun rasa lega sesangat. Satu beban dah lepas dari bahu, tanggungjawab aku dah diserahkan kepada adik ipar aku yang baru. Satu pengalaman baru kepada aku yang first time menjadi "wali". Saspen gak, mana taknya kene tanya adik aku dah satu hal...nak serah tugas kat tok kadi pun satu hal jugak. Tapi aku kool, kici punya hal la tue...hehehe

Juga satu pengalaman baru bila aku jadi tukang "kaut" duit. Memula tu segan jugak, mana taknya aku kene pakai full set baju melayu johor siap berbunga lagi, pas tu kene tunggu kat area khemah lelaki. Terima kasih aku ucapkan kepada pak cik2 yang menemani aku sepanjang jadi tukang kaut tu. Terutamanya kepada kawan2 baik arwah abah aku yang support aku sepanjang masa kenduri tu. Alhamdulillah...dia orang tak pernah melupakan keluarga aku, biarpun arwah abah aku dah tiada. Terima kasih...terima kasih semua. Jasa2 pak cik2 semua aku tak akan lupakan sampai bila2. Banyak nak cerita tapi cukup la...ni pun aku curik masa kat opis..."huarghhhhhh"...ergghh, ngantuk lagi laaa....badan pun sakit2 lagi ni. Nanti aku slow2 ziarah korang semua yeaa....

Kemass time...thanks to Nash dan Zaki yg sudi support ....

Angkat jangan tak angkat...thxs to pakcik Haji Mat Enda yg memberi kebenaran pasang khemah kat depan rumah beliau. 
Petang semalam....hmmm lantak la korang...sesekali balik kampung memang aku lepaskan juga...

#Salam Maal Hijrah kpd semua sahabat2...
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved