DRB Beli PROTON - Kecoh Betul La Web Ni!!

on 17 Januari 2012

DRB Beli PROTON - Kecoh Betul La Web Ni!!
Hari ni setelah berhari-hari kisah DRB nak beli PROTON agak kecoh di akhbar dan media massa, ianya telah disahkan oleh pihak yang berkenaan. Hmmm, apa bezanya? Bagi aku, tak ada beza....terus bekerja seperti biasa, seperti yang telah diamanahkan oleh syarikat sebelum ini dengan penuh tanggungjawab dan amanah. Bukan aku sahaja, malahan juga bagi ribuan rakan aku yang berada di Tanjung Malim dan juga di Shah Alam...

Bagaimanapun, apabila aku cuba mencari berita itu di online, Tiba-tiba secara peribadi, aku merasa terpanggil dengan apa yang dinyatakan di web tersebut. Perkara2 yang lain tu aku tak kisah sangat, dah lali aku baca dan dengar, juga dengan komen-komen pedas...tapi ada satu ayat dilaman web tu telah membuat aku rasa terpanggil untuk membuat sedikit teguran.


"Kakitangan Proton akan bekerja lebih keras selepas ini. Tiada lagi pemikiran makan gaji dengan kerajaan, tidak akan dibuang seperti sebelum-sebelum ni"


He3x!!! Aku rasa dia kena pergi tanya bebudak PROTON atau melawat ke kilang PROTON sendiri sebelum sesuka hati menilai corak dan pemikiran kerja mereka. Tak tahu cakap la tak tahu, jangan nak main hentam sesuka hati jerr. Siap ada ayat bekerja keras lagi tu...:)

Sedikit petikan dari Sinar Harian;
Dalam satu makluman kepada Bursa Malaysia, Kumpulan DRB-Hicom juga akan membeli saham-saham berbaki yang belum lagi dimiliki oleh syarikat itu pada harga pertimbangan RM5.50 sesaham.

Kumpulan DRB-Hicom berkata, cadangan pengambilalihan itu dijangka mampu mewujudkan sinergi dan peluang perniagaannya dan Proton mengembangkan program vendor tempatan.
DRB-Hicom berkata, cadangan itu dijangka tidak memberikan kesan kepada pendapatan dan pendapatan sesaham DRB-Hicom untuk tahun kewangan berakhir 31 Mac ini memandangkan cadangan itu dijangka selesai dalam suku kedua 2012.
“Cadangan itu dijangka menyumbang secara positif kepada pendapatan masa depan kumpulan kerana Proton telah pun sedia menjana pendapatan.” katanya.
Dalam pada itu, Khazanah Nasional Bhd mengumumkan menjual 42.74 peratus kepentingannya dalam Proton Holdings Bhd kepada DRB-Hicom Bhd menerusi jualan bersyarat dengan harga RM5.50 sesaham atau RM1.291 bilion.

Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved