Syiah Telah Lama Mempamerkan Diri di Malaysia

on 18 Jun 2013

Syiah Telah Lama Mempamerkan Diri di Malaysia| Gempar juga bila melihat satu video di laman facebook mengenai syiah melayu yang semakin berkembang di Malaysia.  Namun begitu, syiah di Malaysia ini sebenarnya telah lama membiak...kini mungkin dah beranak pinak seperti video yang dapat ditonton baru-baru ini.

Syiah Telah Lama Mempamerkan Diri di Malaysia

Video tersebut menunjukkan peristiwa/pembukaan baru surau mereka yang terletak di Klang. Arghh....tak jauh rupanya, dalam daerah aku juga tu.

Syiah Mula Mempamerkan Diri di Malaysia

Melihat cara mereka qamat, bersembahyang dan bersalaman sesama sendiri yang berbeza dengan amalan Sunnah membuatkan hati tertanya-tanya, berapa ramai agaknya jumlah mereka ini di Malaysia?

Syiah Telah Lama Mempamerkan Diri di Malaysia
Tahun 2007 sahaja 300 dikesan dan ditarbiah oleh pihak berwajib yang tak dapat dikesan?...Agak2 untuk 2013 berapakah jumlah mereka?
Bendera "Ya Hussein" oleh Syiah Melayu
Untuk melihat lanjut dalil menentang Syiah ini, anda boleh masuk ke laman ini (analisafaisaltehrani).

Ketika himpunan sejuta Umat, mereka turut masuk campur
Harap pihak berkenaan tidak menunggu lama sehingga ada perkara yang tidak diingini berlaku. Aku dapat rasakan, mereka ini memang agak payah nak berubah bila dah melekat dengan apa yang mereka percayai.

Syiah Telah Lama Mempamerkan Diri di Malaysia

Dan jika anda belum berkesempatan melihat video terbaru syiah, anda boleh melawat laman ini (Pembukaan Madrasah Ansar Imam Mahdi di Malaysia).
Sukar untuk diajak berdialog dengan Syiah kerana mereka tidak yakin dengan kebenaran anutan sendiri. Apabila diajukan soalan beserta hujah dan bukti menerusi sumber-sumber mereka sendiri, semuanya dinafikan. Mereka sendiri yang mengatakan 'imamah' itu rukun utama dalam Syiah, tetapi apabila ditanya apakah hukumnya Ahli Sunnah yang menolak rukun utama itu secara iktikad, tiada jawapan konkrit diberikan, tetapi terus menafikan bahawa Syiah mengkafirkan Ahli Sunnah yang menolak 'imamah' padahal mereka sendiri mengakui itu rukun yang tak boleh ditolak. Sedangkan bagi Ahli Sunnah, tanpa kompromi dan berselindung, barangsiapa yang menolak salah satu daripada rukun Islam maka jawapannya adalah kafir, terkeluar daripada Islam.- Komentar Ustaz Aizam Mas'ud Tentang Dialognya Dengan Ketua Syiah Malaysia

#Semoga pihak berkenaan cepat bertindak....jgn menyesal bila dah terlambat nanti. Siapa tahu, satu hari nanti akan ada peperangan saudara seperti yg terjadi di negara Arab...Syiah..oh syiah!!!
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved