Review ringkas Sambutan Tahun Baru 2012 di Shah Alam bersama Ustaz Azhar Idrus

on 01 Januari 2012

Mencatat sejarah. Itulah dia cara sambutan tahun baru 2012 di Shah Alam bersama Ustaz Azhar Idrus malam tadi. Pertama kali, dengan cara yang tersendiri, sambutan yang dipanggil Jom Santai bersama GEMS itu memang tersangat menarik sehingga penuh ruang di Dataran Shah Alam. Aku kira lebih kurang 10 ribu juga yang hadir pada malam tu. Aku dan famili tiba lewat sikit, dalam jam 10.30 malam...tu pun setelah tawaf 2 kali area PKNS tu.

Unik, lawak dan santai. Itu yang aku rasa pada malam tadi. Mungkin juga penonton lain yang hadir turut merasa demikian. Paling unik bila Ustaz Azhar Idrus menunjukkan skill beliau dengan bermain gitar. Zizan lak jadi tukang karut nyanyi. Memang rasa macam tonton Maharaja Lawak Mega la pulak...hehehe

Jam detik 12 malam, tidak seperti biasa yang aku tengok sebelum ni. Acara dimulakan dengan membaca (beramai2) Asma ul Husna, diikuti dengan bacaan doa oleh Ustaz Azhar Idrus. Tiada bunyi2an mercun dan juga jeritan "Selamat Tahun Baru" yang ada hanyalah takbir dan puji2an buat yag maha esa.

Pada aku, ini merupakan satu usaha yang baik dan patut dipuji oleh kerajaan negeri Selangor Darul ehsan. Biarpun di Icity ada "tawaran" yang berbentuk hiburan komersial yang lebih baik dan menarik, ditambah pula dengan kemasukan percuma. 1 Malaysia..penonton2 yang hadir malam tu juga membuatkan aku terkejut. Dari yang sedekat Shah Alam, Ampang, Kajang, hinggalah sejauh Kelantan dan Kedah turut mewarnai sambutan kali ini. Tahniah aku ucapkan kepada pihak penganjur. Memang berjaya sungguh sambutan tahun baru malam tadi tu....


Soalan terakhir Zizan kepada Ustaz Azhar Idrus

Ustaz Azhar Idrus main gitar elektrik

Soalan Zizan langgar lampu merah


Ustaz Azhar Idrus main gitar
Ustaz Azhar Idrus bermain gitar
# Dalam pada last2 minute tu, Zizan sekali lagi memohon maaf diatas ketelanjuran beliau didalam filem bebaru ni yang menyebabkan beliau telah dikecam hebat.
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved