Isu Namewee - Gua BOIKOT NASI LEMAK 2.0!!!

on 01 Oktober 2011

Namewee suka kecoh dan gaduh
Kredit to blog: http://mediamalaya.com/lagu-khas-untuk-namewee/
As salam semua,
Malam tadi aku gi kat blog kawan aku si Apan, beliau ada buat satu entri berkenaan Namewee (Namewee Sound Utusan) dan juga video yang baru yg si Namewee hasilkan, semuanya kerana satu artikel panas diUtusan. Bagi aku, aku punya pendapat yg sama dengan penulis Utusan tu. Oh ye..tulisan tu berkenaan filem Nasi Lemak 2.0...yg mana Namewee adalah pengarahnya..
Aku nak quote sikit hasil tulisan Fauziah Arof...

1. Jika diberi tiket percuma pun, saya tidak mahu menonton filem ini, walaupun dibarisi oleh nama-nama selebriti handal yang saya kagumi seperti Afdlin Shauki, Datuk David Arumugam dan Adibah Noor, apatah lagi melanggannya di Astro First apabila filem itu habis ditayangkan kelak.
Aku:  SAMA...Wa manyak soli aaa...lu punya video, lu punya pilem selupa mcm sampah jugaaa loo. Wa pikir2 still ada sampah yg lagi baik dr pilem lu laaa....ha3x!!


2. Tentu kita belum dapat melupakan lagi, pemuda yang berasal dari Johor ini pernah dengan lagu Negarakuku, memperlekeh negara dan menghina wanita Islam bertudung dan azan subuh.
Selepas itu, dia atau nama sebenarnya Wee Meng Chee buat hal lagi dengan menghina TNB dan dalam lagu bertajuk Kawanku menghina Melayu dengan lirik ‘Melayu Balik Hutan Jadi Sakai’.
Dan ada lagi, dia membuat satu lagi klip video yang menghina Guru Besar dan Kementerian Pelajaran dengan perkataan-perkataan lucah.
Aku: Ape punya kepala la mamat ni, boleh dikatakan sumer video dia start ngan perkataan "F#@K", pas tu ader gak video yg tunjuk isyarat lucah ...suluh lia "latang" (suruh balik kang marah lak) China loooo...kasi mikin itu opela China, solek sana,solek sini macam hantu looo.......kasi main itu cing...cing..cing...ha30x!!!



3. Sekarang, Namewee melalui Nasi Lemak 2.0 pula menyifatkan, filem lakonannya itu adalah aspirasi 1Malaysia, yang melambangkan penyatuan dan perpaduan kaum di negara ini.
Alahai, dia pula bercakap pasal 1Malaysia. Adakah anak muda ini sedar, bukankah perpaduan di negara ini dipupuk dengan cara kita menghormati setiap kaum yang ada. Bukan dengan menghina dan memperlekehkan sesuatu kaum dan negaranya seperti yang disiarkan di YouTube.
Aku: Ha99x!! Melambangkan perpaduan 1 Malaysia dia kata???? Ha99x!!!...Nak gelak bagai dah nih hahaha......
Kat bawah ni ade aku selitkan juga video2 dia yg lain...
Video Negarakuku

Namewee F@#K TNB

Namewee F#$K Gurubesar

Namewee F#@K Utusan


Kesimpulan aku:
1. Dia kata dia ada Degree (Degree hasad dengki kottt)...he3x!! Ye la tu...masa buat video tak pikir lak perasaan orang lain...konon tak rasis.. tp bila bab Islam, Melayu boleh lak dia dok bantai...yg kita ni takkan nak senyap lak, dah bape banyak video yg dia upload kt youtube...semuanya menyakitkan hati jee...

2. Korang perasan tak, bila dia kene tegur sikit dah melenting, pehh tak boleh kene tegur baiii ropenya mamat ni, terus buat video..tp macam biasak lerr istilah dan isyarat F#@K tu sentiasa ada dlm video dia... Gamaknya mmg kaki video lucah dia ni.

3. Satu lagi, klau korang tgk komen2 dlm video tu...semuanya menjurus kearah perkauman. Aku tak nampak kat mana kebaikkan video yg dia buat?? Adakah kita nak tengok mcm tu je? Naik lemak baiii.....Dia ada pendapat dia, kita ada pendapat kita, aku pun ada pendapat aku.

4. Fauziah tu tulis dgn elok2 jerr...dia balas kat video camne? Kaw2 dia hentam...mcm shiyal la dia nih.Kasi no 44 la kat dia.

5. Pada aku klau nak tegur pun, biarlah kene dengan cara dan etika...ini tak, dok sedap tekak dia je. Betul, ada sesetengah perkara yg dia sebut tu logik, tapi bak pepatah kata.."kerana pulut,santan binasa,kerana mulut,badan merana" Mintak maap laaa....terus terang cakap, aku boikot pilem Nasi Lemak 2.0 tu...aku juga dok harap sangat biar dia ngan kroni2 dia je yg tengok filem tu kat pawagam. Nanti kita tengok la bape hasil kutipan pilem nasik lemak dia tu...

Berlemak atau Melemak...Meletop atau Melingkop.....hahaha...
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved