BANJIR DI KUALA LUMPUR

on 09 Mac 2012

Kelmarin, satu kejadian banjir kembali melanda ibukota negara, Kuala Lumpur setelah hujan lebat melanda. Seingat aku tahun lepas dalam bulan November lalu, Kuala Lumpur juga telah dilanda banjir. Sebelum tu banjir juga telah melanda Kajang. Jadi kali ni, bila banjir sekali lagi melanda Kuala Lumpur, aku dah tak heran sangat dah. Tak yah nak pening tanya kenapa dan mengapa, kita biarkan saja pihak yang terlibat bagi jawapan.

Okey, kalau korang google pun dah ramai para blogger cerita pasal banjir di Kuala Lumpur. Blog aku juga tak terkecuali, entri yang lalu terus menjadi "panas" di carian google. Masaalahnya masa tu aku agak sibuk ngan benda lain lak....jadi aku kiranya terlewat sikit nak update tentang banjir di Kuala Lumpur ni.

Cuma kat bawah ni aku nak tempek 2 video perbezaan banjir di Kuala Lumpur dan juga banjir di negara lain, iaitu Thailand. Sila tengok...betapa jauhnya "tahap kengerian" banjir tu antara negara kita dan juga mereka.

Banjir di Kuala Lumpur


Banjir di Thailand

# Sorry kepada pencari maklumat sebenar tentang banjir di Kuala Lumpur. Apapun aku cuma nak buat sedikit perbandingan video antara kedua-dua banjir ni jer. Negara kita, walaupun banjir boleh dikatakan agak kerap juga berlaku, risiko kehilangan nyawa dan kerugian harta benda tu masih ditahap rendah, kecuali beberapa kes di Sabah dulu [klau tak salah aku]. Semoga kejadian ni tidak berulang lagi di masa hadapan.
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved