GAMBAR F/A 18D US TERHEMPAS - Virginia Beach

on 08 April 2012

Berita malam tadi ada memaparkan sebuah jet pejuang Navy US, F/A 18D yang terhempas ke atas kawasan perumahan di Virginia Beach,Us. Negara kita Malaysia juga mempunyai 8 buah F/A 18D yang dioperasikan oleh 18 skuadron di Butterworth. US pernah menawarkan pertukaran Block D ni dengan yang baru, namun kerajaan Malaysia rasanya tidak bersetuju dengan tawaran tersebut. F/A 18D merupakan antara jet pejuang terbaik yang kita ada.- errr, pe citer dengan source code jet ni ekk? Dah dapat lom?
Sebuah pesawat tempur F/A-18D milik Tentera Laut Amerika Syarikat yang sedang mengadakan latihan, terhempas di sebuah kompleks pangsapuri di sini sejurus berlepas semalam, menyebabkan api menjulang ke udara dan enam buah bangunan rosak.
Ketua Batalion Penyelamat dan Kebakaran Virginia Beach, Tim Riley berkata, sekurang-kurangnya tujuh cedera dalam kejadian itu, namun tiada kematian dilaporkan.
"Angka mereka yang tercedera tidak termasuk penghuni yang tinggal di pangsapuri tersebut dan kami sudah melihat hampir keseluruhan bangunan serta menjalankan kerja-kerja menyelamat," katanya.Kesemua mangsa termasuk krew pesawat hanya mengalami kecederaan ringan.
Juruterbang pesawat yang terselamat ditemui masih terikat di bahagian tempat duduknya, manakala krew yang lain berjaya menyelamatkan diri dengan melompat keluar sebelum pesawat terhempas.-Utusan











Source pic - Dailymail online


kredit to- Milaviapress
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved