ILIA IRYANI - GADIS BERTUDUNG YG SUKA MEREMPIT?

on 05 April 2012

ILLIA+IRYANI
Illia Iryani si gadis bertudung yg suka aksi lasak

Siapakah gerangan gadis ni sebenarnya yer? Bertudung tetapi suka merempit? Wahhh....tak sangka betul aku, bebaru ni je aku kenal dengan gadis bertudung yang suka merempit nih. Itu pun secara tidak sengaja. Illya Iryani, manis nama tu, semanis tuannya juga. Beliau merupakan seorang gadis bertudung yang memang suka akan aksi lasak bermotosikal.

"Saya pernah cedera ketika melakukan aktiviti permotoran sekitar tahun 2009. Ia merupakan kecederaan paling teruk saya pernah lalui. Lutut saya terkoyak dan ada kecederaan lain di anggota badan. Alhamdulillah, perkara tersebut tidak mematahkan semangat saya untuk meneruskan apa yang saya minati," ujar Ilia ketika satu temubual lama dulu. Nampak? Kalau orang lelaki pun belum tentu sanggup bermain dengan motosikal kerana takutkan risiko sebegini, keadaan sebaliknya kepada gadis ni.


Bermula secara suka-suka dan minat, "Pada mulanya saya hanya mencari tajaan untuk sebuah program sukan bermotosikal di USM pada 2008 dan apabila syarikat RK-M sudi menaja program itu, saya cuba melakukan aksi lasak dengan bantuan kakitangan syarikat tersebut," Beliau berkata dia cuba melakukan aksi-aksi lasak itu kerana mahu memberi sokongan kepada program itu dan melalui program itu dia mula berjinak dalam sukan permotoran. "Mereka (pihak RK-M) nampak bakat yang saya ada dan mereka menawarkan untuk melatih saya menjadi profesional dan bermula dari situ saya menjalani latihan di kilang RK-M di Prai, Pulau Pinang, seminggu sekali," kata pelajar tahun akhir jurusan biologi di Universiti Sains Malaysia itu.- Mungkin tahun ni beliau dah grad kot...:)

Antara persembahan Illia yang bertaraf antarabangsa adalah apabila pihak RKM meminta beliau mengadakan persembahan di Grand Prix Sepang (MotoGp) pada tahun 2008. Satu lagi, Illia juga perah terkenal kerana aksinya didalam filem "Adnan Sempit 2", filem yang diarahkan oleh Ismail Bob Hashim. Dan yang terbaiknya [rezeki beliau] tetiba pula beliau mendapat tempat didalam team MIG Production dengan bakal membintangi sebuah filem yang masih lagi rahsia, Buat pengetahuan...MIG Production merupakan sebuah syarikat perfileman yang dikuasai oleh David Teoh.



sumber- mstar,kosmo,mig.
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved