K POP - Perhimpunan Belia Putrajaya

on 06 April 2012

Dal Shabet
Terbaca berita di Kosmo siang tadi, kehadiran 2 buah kumpulan K-Pop yang gamaknya meletup juga nih. Setuju atau tidak inilah cara Kementerian nak tarik pengunjung terutamanya para belia pada 23~26 Mei, di  Himpunan Jutaan Belia Putrajaya Mei 2012 nanti. Aku tahu remaja di Malaysia kini memang mengilai kumpulan K-Pop nih. Kalau tidak, masakan dulu minah yang kutuk K-Pop pernah mendapat ribuan kecaman melalui blog dia. Apapun aku berharap, semoga ianya tidak memberi kesan negatif kepada belia Malaysia nanti. Remaja jiwa bangsa.....
Para pengunjung Himpunan Jutaan Belia Putrajaya Mei 2012 yang akan diadakan dari 23 hingga 27 Mei depan bakal dihiburkan dengan persembahan bertenaga dua buah kumpulan muzik terkemuka dari Korea Selatan iaitu Teen Top dan Dal Shabet.Persembahan yang diadakan sempena sambutan Hari Belia Negara itu boleh disaksikan secara percuma pada pukul 8 malam 26 Mei di pentas utama tapak himpunan tersebut di Putrajaya.
Ketua Setiausaha Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Mohid Mohamed (gambar) berkata, kehadiran kumpulan muzik dari Korea Selatan itu bukanlah semata-mata untuk memastikan sasaran menghimpunkan jutaan belia pada hari tersebut tercapai, malah ia sebenarnya turut mempunyai maksud yang tersirat.“Sambil berhibur, golongan belia Malaysia sebenarnya boleh melihat perkembangan muzik dari sudut yang positif dan perlu belajar daripada mereka.
“Bagaimana Korea Selatan, sebuah negara yang dahulunya mundur, kini sudah menjadi negara yang amat maju. Bukan dari segi muziknya sahaja, malah teknologi yang dimiliki mereka turut berkembang,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.
TEEN+TOP
Kumpulan Teen Top
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved