[VIDEO & GAMBAR] ADAM ADLI KENA TUMBUK - ISU KG KERINCHI

on 04 April 2012


Video Adam Adli dan gambarnya kena tumbuk ada dibawah ni. Semuanya berpunca kerana kehadiran beliau bertiga [geng mahasiswa UPSI] di Flat PKNS Kampung Kerinchi [Bangsar South]. Ianya telah menimbulkan kemarahan sekumpulan penduduk yang telah berpindah ke tempat lain. Proses pengosongan Flat Kerinchi ini dijadualkan dibuat awal pagi tadi, namun masih mendapat bantahan daripada 34 orang penduduk yang enggan berpindah atas sebab tertentu. Mereka memohon menangguhkan tarikh mengosongkan flat berkenaan sehingga 1 Julai agar dapat membuat persediaan untuk berpindah. Turut berada di lokasi ialah Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar yang menyokong permintaan  penduduk yang mahu terus tinggal di kawasan tersebut. Aku pun sebenarnya kurang jelas tentang isu ini, namun dari pembacaan aku, antaranya...

  • Ada di kalangan penduduk berkenaan masih belum menerima kunci untuk rumah baru di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Muhibbah di Puchong untuk menggantikan rumah mereka yang akan dirobohkan. 
  • Terdapat juga keluarga yang mendapati nama mereka masih tidak terdapat dalam rekod DBKL untuk kemudahan perumahan di PPR Muhibbah, katanya. Oleh sebab itu, seramai 34 penduduk terlibat memerlukan masa untuk berpindah dan berunding untuk membolehkan mereka tinggal di situ sehingga 1 Julai.
  • "Lagipun ada anak-anak kami yang bersekolah, nak (menduduki peperiksaan) SPM tahun ini," katanya lagi dalam sidang media di perkarangan pangsapuri tersebut hari ini.

Melalui beberapa komen pembaca...

  1. "Mustahil mereka hanya tahu tentang pengosongan rumah tersebut dalam tempuh 2 minggu... dan kalau betul lah... berita ini memang agak zalim.. maaf aku cakap begitu... nak suruh pindah rumah dalam tempuh 2 minggu memang agak tidak logik..."
  2. "34 keluarga ini...ada yg jenis bertangguh, ada yg nama mereka tiada dalam penempatan baru...Lepas penumbuk dilepaskan..mampu pula tetiba pindah dalam seminggu...Malas la nak detailkan siapa di kalangan 34 tu..nanti dikatakan unsur parti politik haha"
  3. Saya cukup terkilan sebenarnya dengan budak ni. Saya ni batch ke-3 UPSI. Dengan prasarana yang serba kekurangan suatu ketika dulu sehinggalah tersergam bangunan gah UPSI bermatlamat melahirkan insan guru yg cemerlang, gemilang & terbilang sehinggalah mendapat ranking ke-19 Universiti di M'sia & 2993 di dunia. Dia tak fikir semua tu. Kerajaan masih bagi dia peluang untuk berfikir sepanjang dia dicuti a.k.a direhatkan. Cuti atau rehat yg diberi tu diharap dia fikir le semula betul ke salah tindakan dia selama ini. Bukan dok sibuk ke hulu ke hilir pikul sepanduk... terpekik terlolong tunjukkan ketidakmatangan diri... Lebih baik dia cuba fikirkan macamana nanti bila dah bekerja nak cari rezeki bantu mak ayah yang selama 22 tahun membesarkan dia. Awak tu mengundi pn belum lagi dok sibuk pasal hal-hal yang tak sepatutnya awak fikirkan. Allah bagi akal suruh fikir. Allah bagi nafsu suruh kawal. Fikir guna akal sambil kawal nafsu nescaya kita lebih mulia dari malaikat di sisi Allah SWT.
    Video dan gambar yang seterusnya ada dibawah nih.





# Sumber - Sinar harian, freemalaysiatoday, Malaysia Kini
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved