Gambar Nissan GTR dan Skyline Terlibat Kemalangan Maut

on 08 Oktober 2012

Gambar Nissan GTR dan Skyline Terlibat Kemalangan Maut ! 

Gambar Nissan GTR dan Skyline

Kedua-duanya kereta berkuasa tinggi, mungkin kerana ego dan darah muda yang pantang di cabar, empat orang maut akibat kemalangan yang dasyat di Kuantan.

Gambar Nissan GTR dan Skyline Terlibat Kemalangan Maut

Apa yang aku tengok, kedua-dua kereta tu dah hilang bentuk menawannya, tinggal besi berserabai jer. Memang kalau tengok keadaan kereta tu, patut la empat orang maut dalam kejadian ini. Itu pun nasib baik sebab ada yang masih terselamat.....

Dengar ceritanya depa tu dok berlumba, time tu pulak hujan....hurmmmm memang cari nahas betul la derang nih.

Gambar Nissan GTR dan Skyline Terlibat Kemalangan Maut

 Empat maut manakala dua parah apabila dua buah kereta terbabas dan melanggar pokok di Jalan Haji Ahmad 1 menghala ke arah Semambu awal pagi tadi. 

Mangsa yang terbunuh dalam kemalangan 4 pagi itu ialah pemandu kereta jenis Nissan GTR, Tan Kah Yong, 24, dan penumpangnya Bao Shanshan, adalah seorang warga China. 
Manakala dua lagi ialah pemandu kereta Nissan Skyline iaitu Go Haw Wei, 20, dan penumpangnya Koay Khor Liang, 21. 

Dua yang cedera juga merupakan warga China yang berada di dalam kereta Nissan GTR berkenaan. 

Pegawai Penguatkuasa Tadbir/Trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pahang, Asisten Superintendan Zainalabidin Othman berkata, kedua-dua kereta itu datang dari arah Kuantan menuju Semambu dan dipercayai terbabas dan melanggar pokok. 

"Pemandu kereta Nissan GTR itu sedang membawa tiga warga China yang bekerja di sebuah Spa di sini. Mengikut siasatan awal, kedua-dua kereta terbabit dipandu laju dalam keadaan jalan basah berikutan hujan," katanya. 

Semua mangsa mati di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan. - BERNAMA
Bercerita tentang kemalangan langgar pokok ni, dulu pernah juga aku tengok kesan atau impak dari kemalangan laju dan langgar pokok.

Rakan aku sendiri, time tu derang keluar nak makan tengah hari jugak laa....tak tau tah camne, ada sikit bumping, kereta tu lost handle dan terus menuju ke pokok.

Dari empat orang yang ada kat dalam tu, dua orang terselamat dan dua lagi meninggal kat tempat kejadian. Al fatihah buat mereka.......



Harap2 aku boleh ingatkan diri aku agar tak lupa pada had kelajuan jalanraya dan orang-orang tersayang yang ada di sekeliling...sebabnya, kadang2 aku sendiri pun terlupa bila dah pegang steereng nih, nak2 time balik kampung layan konar kat Karak [tapi tak la laju mana punnnn...:D]

Gambar Nissan GTR dan Skyline Terlibat Kemalangan Maut
-salam mesra dr yastro-
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved