S2000 Satria Neo, demo in Shah Alam

on 22 April 2010




Beberapa hari yg lepas aku sempat menyaksikan demo satria Neo S2000 yg dipandu oleh 2 org driver berpengalaman...Alister Mc Rae dan Christ Atkinson. difahamkan mereka akan menyertai APRC dan IRC pada tahun 2010 ini.

Demo berlangsung disepanjang perkarangan RnD Proton. Acara slalom pada aku menarik perhatian kerana ianya mencabar skill pemandu itu sendiri. Bagaimanapun disebabkan jumlah penonton yang agak ramai, mereka mengurangkan kelajuan atas sebab2 keselamatan..tapi pada aku "slow" yang derang tunjukkan tu pun memang dah power siot...demo depan mata...puas hati!!

Bunyi engine memang syok giler...payah aku nak cakap, kalau korang jenis minat akan perlumbaan tak kira la motor ataupun kereta...aku pasti korang pun akan teruja gila. Dengan kekuatan engine 1.8 (waja/renault) Satria Neo S2000 ini memang telah terbukti mampu memberi saingan di mana mana2 perlumbaan Rally nanti.

Aku harap Satria Neo S2000 ni mampu memberi saingan yang sengit dan mampu melakar sejarah baru pada jenama kereta Proton khasnya, aku juga berharap "Flying Singh" diberi peluang untuk mempamerkan keistimewaan Satria Neo S2000 ini..Adiosss!!!
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved