Balik KampunG!!!...ho..ho..ho..balik kampung..!!!

on 23 Mei 2010

Kisah aku semasa blk kampung tempohhari... lewat gak aku keluarkan n3 nih...bz dengan macam2 perkara!!!
Okeh, aku balik kampung last week,disebabkan majlis pertunangan adik aku, dan aku sebagai "wali" yang bertauliah, mak aku kata wajib, no excuse!!!. hehehe.... 

Pertama kalinya aku menjadi wali atau sebagai wakil tuan rumah...suspen gak...ye la tetiba nak duk depan sekali!!! Nasib baik laaa mak aku jemput "Tok Empat Kholid"...so aku serahkan segala urusan "cakap2" tu pada beliau...time kasih "Tok Empat Kholid"...tak banyak pic masa majlis...so aku letak ape yang ada je laaa...

Alhamdulillah majlis ni disambut secara gotongroyong oleh jiran2 terdekat aku..Terima kasih aku ucapkan kpd pakcik2 dan makcik2 yg tlh dtg membantu, bermula dari menyediakan ramuan,masak memasak sehinggalah ke mencuci pinggan mangkuk...terima kasih semua....

Antara pic yg aku amik dr h/phone nokia aku yg uzur tuhh!!!

kambing "boer" gantung,besa kita tgk itik gantung!! Hehehe...proses lapah kulit,kluarkan isi...pas tu bakar dgn pelepah kelapa kering tuk hilangkan bulu2 yg tertinggal kt body dia yg slim tuu...
thanks to adik aku n friend dia yg sedekahkan kambing nih!!!



Proses rendaman dengan air kelapa (yg diparut) tambah dgn daun kunyit,kari dan daun pisang muda untuk hilangkan bau kambing tsb,gaulkan dan biarkan selama sejam!!!
Alhamdulillah, tetamu yg makan x perasan pun daging tu daging kambing...kecuali otai2 yg mmg bila dtg bau je, dah tau daging ape!!! hehehe..

antara jamuan yg disediakan...


Generasi pertama yang masih ada....numpang masak kt umah jiran sebelah.
Terima kasih Cik Sharif n family....selalu sgt dh numpang masok kt umah p/cik!!!

 Sebahagian dari rakan baik arwah abah aku yg masih ada......


 Adik keempat aku...otai2 tu dh penat..ko la buat sampai siap..hehehe
jangan rentung kari kambing tu udahhh!!!
Thanks to Cik Din, Chief tetap kami......

Antara rakan2 sepermainan aku semasa kecil...
 Thanks to bro Nash n Apai...


Last....Ni je yg dpt aku amik...yg len2 dah x sempat...sibuk sgt..pe2 pun
 "SeLamaT BerTunanG Anuar & NurHana"





#Tahniah kat Nuar, last jumpe hari tu aku interview dia kaw2 gak,saje nak tgk reaksi dia......sowyy yee...hehehe!!!
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved