Free Backlink dan Kesannya Kepada Blog.....

on 14 Februari 2011

Berikutan dari entri aku yang sebelum INI,
terasa nak share dengan kengkawan juga,terutamanya yang belum tahu lagi kenapa  sebelum ni aku mengadu blog aku ni mengalami masaalah server yg menyebabkan loading page jadi teramaattt le slowwwnyer!!!


Apa yang sebenarnya berlaku ialah masaalah tu berpunca dari plug in unresponsive Shockwave Flash hingga menjadikan page tu "hang" dan terpaksa restart semula.
(Bukan pc aku je...pc member2 aku pn tak leh bukak blog aku tu)

Bila terjadi mende macam ni,yg sebenarnya aku dok terpikir,blog aku kene hack ker? Tapi takkan ader yg nak hack blog picisan macam ni...nak wat pe? Pelik betol....

Time tu terasa mengelabah gak la,sebab aku bukannyer tau sangat dlm hal repair merepair blog nih.

Aku cuba buang widget2 yang aku rasa menjadi penyebab blog aku ni jadi berat, pas satu~satu...tak leh gak.garu kepala jap...menung!!! Adoiyaiiii....

Aisehmenn...camne nih...Aku cuba usha2 kat google tentang perkara nih.Tp tak jumpe pun...Dalam pada tu sempat gak aku merayap2 kat blog otai2..maka terjumpa lah entri Dahlia Jurnal.
(secara keseluruhan mengenai traffic di blog dan kaedah terbaru blogger kita diMesia..iframe.)


Kebetulan aku memang baru je memasang satu free backlinks, so tunggu ape lagi...masuk blog balik dan cuba remove free backlinks tu..nak tunggu sampai boleh remove pun jenoh gak..terhenggut2 kepala aku dibuatnya.
Alhamdulillah,akhirnya selesai dan aku cuba check balik...Yeargghhhh!!!! Settle....

So,secara ringkasnya jangan le rakan2 yang lain buat macam aku..konon2 nak free backlinks, tp hampasss..
Aku tak pandai nak ulas bab2 apa sebenarnya free backlinks tu..tapi ada baiknya korang baca sendiri di Dahlia Jurnal.

Aku pun malas nk bg tau web site  mana yg  aku dh masuk dan share banner dia kat sini.kang jadi musuh lak...hehehe...

Sebaik2nya naikkanlah ranking blog korang dengan usaha sendiri tanpa menggunakan cara yg singkat dan cepat,padahal ianya hanya menguntungkan sebelah pihak sahaja.

Lagi satu kalau nak ambik kod/banner yg ada kod Iframe harus berhati2...check betul2 dulu sebelum memasangnya.Tp ingat, bukan semua kod Iframe tu salah/tak betul...konsepnya ialah kongsi bersama,yg salah cuma bila keuntungan hanya disebelah pihak sahaja.

(Pesanan ikhlas khas untuk aku sendirik...hehehe)

p/s: Tadi masuk blog abgteror...macam kes yang sama jek ngan aku punye...sampai pc aku hang nak tunggu reply komen...aduss.
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved