Sepang F1 2011 ~Lotus Renault ketiga....

on 11 April 2011


Tahniah gua ucapkan kepada team LRGP kerana berjaya menaiki podium dengan tempat ke 3. Pertarungan agak sengit, dan gua rasa berpuas hati walaupun sedikit kecewa dengan masaalah yang melanda Petrov.
Agak mengecewakan juga buat pasukan Pertonas Merchedes GP kerana perlumbaan kali ini seakan serba tak menjadi buat mereka. Bagi Lotus Racing pula, menamatkan cabaran didepan Virgin Racing sudah cukup baik. Gua memang tak menaruh harapan yang tinggi buat pasukan ini.


Jelas kita dapati cabaran yang diberi oleh pasukan yang membawa nama negara terbahagi kepada 3. Pertama kelompok depan iaitu Lotus Renault GP, pas tu yang kedua pula berada didalam kelompok pertengahan, Petronas Merchedes GP ...manakala Lotus Racing pula berada dibelakang yang selalunya bersama2 dengan Virgin Racing..



Kesimpulan yang gua buat, apa la salahnya jika Lotus Racing bergabung dengan Lotus Renault dari hanya menjadi backmaster disetiap perlumbaan. Agak merugikan dua pasukan dari Malaysia bercakaran sesama sendiri. Gua tau, setiap pasukan mempunyai visi dan misi tersendiri. Namun alangkah baiknya jika mereka bersatu atas nama negara kita yang tercinta. Apapun ni hanya pandangan peribadi gua je.


pehh...ganazz kasut depa nihhh!!!!


#Thanks Nick Heidfeld....berdebar2 gak semalam woo...Webber dok cucuk baiikkk punyaa...hehehe
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved