Tawau, Here we come!!

on 12 Julai 2011

    Jam 1 petang, 5 July 2011. Aku, Riezjl, Hen dan wife dia dah ready nak bergerak ke LCCT. Flight kami lebih kurang jam 3.30 petang. Haji Hakim jadi drebar kita orang. Janji manis penuh dengan harapan kami dah tabur kat Haji Hakim supaya dia dengan rela dan dgn sepenuh jiwa dan raga datang menjemput  kami time nak balik ke sini semula nanti. Kayu dengan Bongek dah pun berlepas awal. Katanya nak usha2 awek Air Asia dulu...lantak le korang. Kali ni aku guna nama glemer memasing...baru besh sikit..hehehe


Kalau korang terserempak ngan mamat yg ada tando kat mato tu tegur2 la yekkk...hehehe...kredit to Hen.

Tiba di LCCT kami sumer sempat gak menjamah MC Dee yang ado kat sana. Bukan ape, maleh nak beli makanan dalam flight, korang tau je la harga kat dalam tu. Cuaca masa tu agak paneh sikit. Air cond dalam Mc Dee tak bape nak berasa sangat, mungkin sebab penuh dengan manusia yang dok sibuk kehulu kehilir. Memasing bizi dengan tujuan memasing....Ruang kat dalam Mc Dee pun penuh jugak, ingatkan kat luar je yang penuh. Sesak sangat wehhh....ada masanya aku rasa rimas jugak. Bunyi orang berborak dengan hon keta,van bas memekakkan telinga, dah macam kat mane tah. Sebab tu kot,  yang aku dengo2 berita tak rasmi ada mengatakan LCCT nanti nak berpindah ke tempat lain..Kat mana...??, ntahh.... tak tau la aku.

Kamera Riezl yang aku guna sentiasa dalam keadaan standby mode, kali ni kami memang nak ambik vedio dan gambar kaw2 punyo. Plan kami nak buat window movie maker diselang seli gambar dengan video. 3 orang kameraman...  sentiasa dok nyibuk snap sana...snap sini, tak kira la candid mandid sekalipun. Sesahh jerr...asal boleh jadi bahan. Maka bermula lah episod keriuhan didalam trip kami nih. Tapi bagi aku...memang best kalau ada trip yang kita pergi dengan kengkawan yang sama kepala...senang berunding. Derang ni sumer memang best...tak banyak songeh ataupun cerewet mewet segala. Huhh...ayat hantam jerr tue...

"Aku jalan dulu..pas tu korang snap le gambo aku yerr"...kata Bongek...sonang hati la ko, berlenggang jerr...hehehe
Sampai waktu tuk naik ke kapaiterbang....kami beratur dengan penumpang lain, berjalan menuju ke pesawat Airbus 320 yang dah sedia menunggu kat landasan. On the way, aku sibuk ambik vedio...kengkawan yang bertiga tu sibuk ambik gambo. Rule "Dilarang mengambil gambar", kami sesah jerr...maklum ler ramai...buat dekk je la walaupun dilarang oleh petugas2 yang ada berdekatan dengan pesawat. Sambil jalan 'snap"...nak naik "snap" pehhh...meriahh  sakan wooo.

On t he way nak naik Airbus 320....

Kat dalam pesawat nasib baik penumpang tak bape penuh. Dalam kepala memasing dah set nak duduk kat tempat kosong yang ada kat belakang. Dekat dengan tandas dan tempat steward/dess. Zoommm...kapten tu buat "wheelie" la plak...pening kepala siot. Mencanak jerr dia naik tak kasik can langsung...Hen.."Adesss...sakit pale aku, Yas kalau kat dalam bot mancing macam ni jugak ker?" dia tanya kat aku. "Yepp...lebih kurang cam ni laa....cuma ko bayangkan je la kalau 4 hari 3 malam...camne tu?" Aku balas. "Tak leh naik bot aku kalau cam ni, mau pengsan aku " jawab Hen sambil memegang kepala...Aku gelak jer laa..Perjalanan 2 jam 40 minit ke Tawau agak membosankan. Kami pakat2 duduk kat belakang, pas tu nyembang sambil dok belek2 gamba.

Riezjl sempat gak berposing masa tiba di Tawau.
Masa sampai kat Tawau pun sama gak. Kapten tu wat "kornar baring sambil brek pesawat dalam keadaan pesawat tu nak mendarat" kami sumer berasa tak bape nak selesa dengan keadaan tu. Sabo je laa...dah tak lama dah, jap lagi nak sampai la nihh. Telinga aku pun berdengung jugak..maklum la selsema lom pulih sepenuhnya lagi. Sampai kat imigresen pun telinga aku still berdengung lagi. Pegawai tu cakap pun aku tak bape nok dengo. Adoiyaiii...tensen banget bahh..

Tawau Airport view dari pesawat kami jam 6.15 ptg kutt....
Keluar je dari airport, bapak Hen dah sedia menunggu. 2 buah kereta menanti kami. Sebuah keta bapak Hen, sebuah lagi Dmax abang Hen. Jam masa tu kalau tak salah aku 6.30 petang. Korang leh tengok sendiri betapa berbezanya keadaan masa di semenanjung dan negeri2 di Borneo. Time sama tapi keadaan masa tak sama. Sebagai contoh, kalau 6.30 petang disemenanjung keadaan masa tu masih cerah lagi, bebudak pun tengah seronok bermain masa tu...tapi disana matahari dah start nak tenggelam. Dah nak gelap cam maghrib la plak. Masa kat luar tu aku jerit kuat2..."Tawauuu....heree wee comeeee" Uishhh....cam jakun la plak.
Masuk dalam keta, jalan jap...keadaan dah gelap..cam 7.30 petang waktu semenanjung. Perjalanan ke rumah Hen mengambil masa lebih kurang 40 minit jer. Tak jauh mana pun Kg Pasir Putih tu rupanya dari bandar Tawau.

Yeahhh...punggah jgn tak punggah...Hen dh mula nak tunjuk kuasa bila sampai kat sana...siottt...:)


Opsss....sori geng...sambung lagi yekk...insyaallah next entri aku cuba buat cepat2....hehehe





#Yang aku jerit ( Tawau...here we comee) tu sebenonya pedooh jerr yerr...Saje nak kasi kene mengena ngan tajuk entri...jgn terpedaya sangat...hehehe
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved