Intro....Tawau Trip 5~7 july 2011

on 10 Julai 2011

As salam semua rakan2. Minggu lepas 3 hari aku "terlepas" melayan blog. Sumernya gara2 trip aku dan rakan2 ke Tawau, Sabah. Nak bawak laptop, takut terover weight lak beg hand carry aku. Jadi jalan paling mudah  tinggalkan semuanya dulu. Terpaksa la berpisah kejap dengan blog.

Trip ni sebenonya dah di plan selama setaun. Maklum la dok tunggu tambang murah Air Asia...
Rm 80.00 pergi dan balik....kira murah sesangat la tu. Aku pun dah lama tak naik kapai terbang...bila kengkawan offer...laju je aku kata okeh, nak2 pegi bujang ..mmg laju laa...hehehe

Trip ni trip ke rumah member opis iaitu rumah si Hendra. Kebetulan pula si Hendra tu baru lepas kahwin, molek sangat la dia bawak bini dia sambil berkenal kenalan dengan keluarganya. Kami ni seakan2 wakil keluarga bini dia, walaupun yang sebenornya tak de kene mengena pong, tambah menyibuk lagi ada...hahaha


Ni le kapaiterbang yg bawak kami kesana...

So, perjalanan trip ni insyaallah aku akan buat dalam next punya entri. Sekarang ni sumer geng2 yang gi ke Tawau masih demam...demam dok cakap Sabah, tambah pulak badan pun rasa penat lagi. 3 hari memang penuh dengan aktiviti, rasanya macam sehari je duduk kat sana. Tambah lak, naik Dmax kepunyaan abang Hendra..Pehh!!!  Perasaan aku masa tu... kenkadang cam nek kudo la plak...hehehe
(errrr...ayat penyedap mulut tu..jgn pecaya sangat...kang marah lak abg Hendra kat aku...dah sesah Dmax tu 3 ari pun dh cukup baguih...hehehe:)

Ape pun aku nak ucapkan terima kasih kepada pakcik Rudin sekeluarga kerana layanan baik keluarga mereka kepada kami yang rata2nya belum pernah menjejakkan kaki ke negeri Sabah di bawah bayu, kecuali Rizal yang bapanya pernah bertugas sebagai askar disana. Tiap2 ari kami dijamu dgn seafood...sampai buntat perut memasing....tak sempat nak rasa lapo...makann..pas tu makan..makan lagi...makan...haaaa korang bayangkan je la camne keadaan kami masa tu...

Satu lagi, trip ni juga seakan2 flash back kepada Rizal, mengenang kembali saat beliau membesar dan bersekolah disana selama 3 tahun kalau tak salah aku. Meleleh air mata mamat tu...hahahaha
Jumpa lagi di next entri...Caiyokkkkk.








# Bab2 meleleh air mata tu saje aku tambah...kasi sodap sikit bila membacanya...hehehehe

Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved