Awang Hitam Kene Tangkap!!

on 28 Disember 2011

Huhh...Bagus sangat dah tu. Awang Hitam Kene Tangkap dahh...Patut la sebelum ni aku tengok makin bertambah ramai je geng awang hitam dikawasan yang berhampiran dengan kawasan perumahan aku ni. Tah ape kerja derang pun aku tak tau, biasanya aku ternampak derang ni kat area pasaraya 99, Econsave dan juga tepi2 jalan yang berdekatan. Aku ingat lagi, masa memula duduk kat area sini dulu, tak pernah pun kelibat awang hitam ni ada. Tapi, makin lama makin bertambah ramai pulak. Tah kerja apa pun tak tau, tapi yang aku heran tu...pernah jugak aku jumpa Awang Hitam ni pakai kereta...wahhh kemain lagi derang, dah macam jalan tu mak bapak datuk nenek dia yang buat pulak. Memang dasar tak sedar diri betul la awang hitam nih.

Dan, tentunya aku sokong sesangat tindakan Jabatan Imigresen tu. Sekurang2nya berkurang la warga2 Awang Hitam kat area sini. Tapi yang lebih penting...diaorang tak tinggal di betul2 kawasan aku. Legaa la sikit.....tak de la kecoh sangat dan tak de la yang bakal kene "bedal"...ha3x!!!


KLANG: Rasa curiga yang selama ini membelenggu penduduk di Apartmen Golden Villa, Jalan Kebun, di sini, akibat lambakan warga asing terungkai apabila Jabatan Imigresen Selangor menyerbu kawasan berkenaan dan memberkas 33 warga asing, malam kelmarin.
Pengarah Imigresen Selangor, Amran Ahmad berkata, dalam serbuan bermula jam 11.30 malam sebelum berakhir tiga jam kemudian itu, pihaknya menahan 28 lelaki warga Afrika, empat perempuan warga Indonesia dan seorang perempuan warga Filipina atas pelbagai kesalahan imigresen.

Menurutnya, serbuan disertai 70 anggota dan lima pegawai dari Jabatan Imigresen Selangor serta 10 anggota Jawatankuasa Penduduk Kawasan Golden Vila.
“Imigresen menyerbu apartmen itu selepas membuat risikan dan tinjauan berdasarkan aduan penduduk setempat dan hasil maklumat diperoleh mengenai lambakan warga asing khususnya dari Afrika di kawasan itu. “Dalam serbuan itu, pihak berkuasa mendapati ada segelintir warga Afrika ini meraikan perayaan Krismas dengan membuat bising dan meminum arak tanpa memikirkan sensitiviti penduduk setempat.

“Pihak kami turut memeriksa 37 rumah dihuni 50 lelaki dan 10 wanita dari Nigeria, Indonesia dan Filipina,” katanya ketika ditemui selepas mengetuai operasi itu, malam kelmarin.

Amran berkata, berdasarkan siasatan awal didapati kebanyakan warga asing ditahan melakukan kesalahan tinggal lebih tempoh yang ditetapkan dan ada menyalahgunakan permit untuk tujuan tertentu.
Sumber= Mymetro
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved