Cara Semak Daftar Pemilih 2011- Bagi Seisi Rumah!!

on 10 Disember 2011

Salam semua kengkawan. Korang dah check ke belum nama korang kat Semak Daftar Pemilih bagi tahun 2011 ni? Kalau belum, korang boleh masuk kat web ni [Semak dan Daftar Pemilih 2011] Aku dah semak, dengan cara ini korang boleh semak untuk 3 penama sekaligus (guna no I/C). Lebih cepat dan mudah. Sistem ini menyediakan kemudahan untuk menyemak lebih dari seorang pemilih secara serentak. Ia membolehkan pemilih yang menghuni sesebuah rumah atau mendaftar dengan menggunakan alamat yang sama mengesahkan sama ada mereka didaftarkan di kawasan Parlimen, DUN, Daerah Mengundi dan Lokaliti yang sama.

Satu lagi SPR juga telah mempamerkan sebanyak 42,051 nama pemilih yang rekodnya meragukan mengikut negeri. Tujuannya ialah untuk pengesahan dari penama berkenaan atau waris kepada penama2 tersebut.
[ SEMAK NAMA PEMILIH ] Jika nama pemilih itu ada dalam senarai berkenaan, maka beliau perlu hadir ke Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk mengenalpasti masalah berhubung rekod nombor kad pengenalannya sebelum merujuk kepada SPR untuk urusan berkaitan dengan pendaftaran pemilihnya.
#Jadi, silalah check dengan segera.....Hmmm, gamaknya bila la PRU ni nak diadakan ye, kalau ikut gaya dan perkembangan terkini macam dah tak lama je lagi...Ade yang tau tak?
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved