Google Friend Connect Ditamatkan, Google Plus sebagai penggantinya...

on 26 Januari 2012

Google Friend Connect Ditamatkan, Google Plus sebagai penggantinya... Google dah sahkan yang mereka akan tamatkan perkhidmatan "Sambungan Rakan Blogger" ataupun dalam bahasa inggeris "Google Friend Connect" pada 1 Mac 2012.

Korang boleh search perkara ni di Google, ramai blogger dah memaklumkannya. Mungkin disebabkan kurang efektif, Google Friend Connect akan ditamatkkan dalam bulan March 2012 ni. Mengikut pemahaman yang aku baca dari rakan2 bloger yang lain, derang akan tamatkan Google Friend Connect sebab nak bagi naik satu projek baru mereka iaitu Googgle Plus. Rasanya ramai rakan blogger dah tahu dan guna Google Plus ni.- errr...aku pun jarang guna sebenarnya...:)

Ni hok lama...aku tengok skg dah makin bertambah la plak...
Sebagai pengganti, Google dah buat satu lagi yang aku rasa lebih menarik iaitu Google Plus. Ia dapat memberi korang semua lebih mengenali kawan yang korang sambungkan itu..kalau nak betul2 kenal laa. Tapi bagi aku, keikhlasan dan kejujuran berkawan adalah satu perkara yang baik dalam dunia blog ni. Sebab tu aku letak avatar yang sememangnya gambar diri aku sendiri. Tetapi, bagi orang lain yang menggunakan avatar "dummy" aku pasti diaorang pun mesti ada sebab tersendiri. Tak perlu la dipertikaikan tentang perkara itu.

Aku dapati semakin hari semakin ramai plak yang follow di ruangan "Google Friend Connect" aku tu, jadi hari ni aku nak bagi tau awal-awal yang widget ni bakal aku buang satu hari nanti.


Apapun kalau korang nak berminat nak berkawan dengan aku di Google Plus, aku persilakan dan jangan memalu nak klik kat ayat "Add to Circle" aku yang berwarna biru, atas bahagian kanan blog aku ni. Terima kasih juga aku ucapkan kepada kengkawan yang telah add aku di Google Plus. Sekiranya Google Friend Connect ni Ditamatkan, aku pasti Google Plus yang menjadi pengganti nanti akan lebih meriah dan menarik dari yang sebelum ni.

~Yang Penting Blogging Mesti Heppi.....~
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved