Juara Masterchef Malaysia - Ezani der Champ!!!

on 09 Januari 2012

ezani masterchef malaysia pertama

Seperti yang telah aku jangkakan tadi, Juara pertama bagi Masterchef Malaysia akhirnya telah jatuh ke tangan Ezani. Menewaskan bro Wahidan hanya dengan 7 % sahaja. Satu keputusan sengit bagi kedua2 mereka. Tahniah aku ucapkan. Kepada bro Wahidan, aku memang setuju dengan kata2 beliau. Sebelum ni dia hanya seorang pekebun yang tidak pernah dikenali pun, bersaing dengan Ezani seorang doktor gigi diibarat seperti langit dan bumi...tetapi alhamdulillah didalam bidang kulinari ini, mereka sama taraf. Semoga bro Wahidan akan terus maju jaya dimasa akan datang. Untuk bab- bab makanan pula aku tak mau komen...sebab aku tak rasa. Tapi bila juri komen desert bro Wahidan best tu aku dah rasa memang sengit giler saingan kali nih.

Ezani dan Wahidan

Ezani pula, impian beliau telah pun terlaksana dalam menjadi Masterchef pertama di Malaysia. Hala tuju beliau seterusnya kemana gamaknya yekk? Terus menjadi seorang doktor? Bertukar menjadi seorang chef? Ataupun kedua2 nya sekali. Apapun jumlah RM100,000 tu memang berbaloi-baloi. Boleh bukak klinik gigi persendirian lak pas ni kot? Tahniah sekali lagi dari aku dan wife aku kat kedua2 peserta. Korang dah buat yang terbaik dah. Respect to Ezani dan bro Wahidan, keep it up!!!!

dapur masterchef malaysia

Sumber gambar- Fan Page Masterchef Malaysia
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved