Santapan Penamat- Pertarungan Terakhir Antara 2 Peserta Masterchef Malaysia [Ezani vs Wahidan]

on 08 Januari 2012

Ezani vs Wahidan
Santapan Penamat, Ezani vs Wahidan
Santapan Penamat- Pertarungan Terakhir Antara 2 Peserta Masterchef Malaysia [Ezani vs Wahidan]
Malam ini, Masterchef Malaysia adalah antara satu rancangan yang aku dan orang rumah suka tonton (selalunya aku la yang jarang dapat tonton) Pertandingan Masterchef Malaysia akan berakhir dengan penentuan diantara Ezani (doktor gigi) dan juga brader Wahidan(pekebun). Pertama kali aku nak kata yang aku respek sangat kat bader Wahidan ni. Walaupun asal usul dia cuma seorang pekebun di Kinabatangan, Sabah, tapi ternyata itu bukan penghalang untuk dia terus maju sehingga ke peringkat akhir. Aku ingat lagi episod dimana semua peserta diminta memasak ala2 Jepun. Ternyata hanya dia seorang yang gagal..gagal dengan teruk kerana dia memasak tidak menepati tema. Nasib baik masa tu bukan peringkat penyingkiran,klau tak kompom dia yang pertama kene singkir. Ezani pulak...hmmm ternyata dia sentiasa melakukan yang terbaik. Malah aku rasa malam ni pun mungkin malam milik beliau.

Apapun diharap kedua2 pesert dapat buat yang terbaik untuk meraih  gelaran Masterchef Malaysia yang pertama sekaligus menjuarai hadiah bernilai RM100,000 dan menerbitkan buku masakan sendiri dengan tema "The Meal Of Your Life". 2 peserta ini turut dibantu oleh 10 peserta yang pernah tersingkir iaitu Deena, Zamir, Ary, Shahriah, Danial, Amita, Felix, Brian, Azilah dan Imelda. Jadi siapakah salah seorang daripada 2 peserta yang teratas ini berjaya merealisasikan impian bergelar juara Masterchef Malaysia yang pertama? Korang rasa??
peserta Masterchef Malaysai
Senarai peserta Masterchef Malaysia yang pertama
sumber-Astro
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved