AKHIRNYA SHARIZAT JALIL LETAK JAWATAN

on 11 Mac 2012

 AKHIRNYA SHARIZAT JALIL LETAK JAWATAN

AKHIRNYA SHARIZAT JALIL LETAK JAWATAN ! Isu NFC (National Feedlot Corporation) bagaikan menjadi barah besar kepada Dato Seri Sharizat Jalil. Satu demi satu isu ditimbulkan oleh pembangkang.

Bermula dengan isu keluarga beliau yang menguasai NFC, kerugian NFC sehingga matlamat tidak tercapai, isu pembelian beberapa unit kondo mewah akhirnya Sharizat Jalil membuat kenyataan terbuka kepada media bahawa beliau akan meletak jawatan sebagai menteri pada 8 April nanti.
KUALA LUMPUR - Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil akan berundur sebagai anggota Kabinet apabila tempoh sebagai senator berakhir 8 April ini.

"Pada 8 April, apabila tamat penggal sebagai ahli Dewan Negara, saya akan undur diri," kata beliau di sini hari ini. Bagaimanapun beliau akan kekal sebagai Ketua Wanita Umno.

Shahrizat berkata beliau akan menghantar surat makluman keputusannya kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam waktu terdekat.Beliau juga menafikan keputusannya diambil ekoran tekanan mana-mana pihak ataupun disebabkan isu Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC).

Sedikit info mengenai NFC, source dari wikipedia;

Kontroversi Pusat Fidlot Nasional (NFC) berbangkit selepas Laporan Ketua Audit Negara 2010 pada 24 Oktober 2011 ,yang mendedahkan keluarga Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mendapat pinjaman mudah RM250 juta dan tanah seluas 5000 ekar (2,023 hektar) di Gemas,Negeri Sembilan .NFC tidak diberikan tanah secara percuma seluas 5,000 ekar .Sebaliknya 1,500 ekar (607 hektar) tanah di Negeri Sembilan diberikan secara pajakan daripada Perbadanan Menteri Besar Negeri Sembilan. Jika berjaya, Malaysia akan menjadi 'Belanda Timur'.

Shahrizat adalah Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. NFC adalah projek ternakan lembu yang tendernya dimenangi oleh keluarga Shahrizat.]Pengerusi Eksekutif NFC ialah Datuk Dr. Mohamad Salleh Ismail dan Ketua Pegawai Eksekutif NFC ialah Wan Izran Mohamad Salleh.

Noh Omar menjelaskan bahawa Syarikat Agro Science Industries Sdn Bhd, salah sebuah daripada dua syarikat yang dipilih untuk menjayakan Pusat Fidlot Nasional telah diberikan sejumlah pinjaman daripada RM250 juta yang diperuntukkan dan juga geran sebanyak RM6 juta melalui kementerian pertanian.Tetapi Rafizi mendakwa Projek Pusat Fidlot Nasional bernilai RM73.64 juta adalah projek yang tidak berjaya . RM250 juta itu bukan geran, tapi pinjaman mudah - perlu dibayar semula.



# Memang elok la letak jawatan, dah terlalu banyak sangat isu dahhh.... PRU 13 dah dekat....kalau tak letak jawatan juga kompom habis la kerajaan.- Geng Orang Atas Pagar [GOAP], baru punya geng...sapa mau join ? Ha3x!!!
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved