Memancing di PipeLine, Dungun Terengganu

on 02 Mac 2012

Tak perlu la cerita bebanyak sangat kot. Gambar banyak kat member aku, kat aku ada sikit je. Jadi sementara aku nak tunggu gambar mancing tu, aku tempek je dulu gambar yang tak bape nak hensem nih. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar, cuma hari kedua kat laut je yang buat aku agak pening sikit...beralun macam dalam kawah air pulak rasanya. Seperti biasa, geng aku adalah pembuka tirai 2012 dengan tekong Pok Lan, Dungun nih. 2 trip sebelum geng aku turun ni semuanya cansel sebab cuaca tak mengizinkan, alhamdulillah time group kami....cuaca sangat baik.Toksah citer banyak laaa....layan je pic yang aku tempek nih dulu...

Tetiba teringat kisah2 aku mancing sewaktu mula berjinak dengan dunia ni.

Sebelum naik bot....kasi posing satu kali dulu. Btw, pelantar ni bukan pelantar yang biasa kami naik sebelum ni [sebelum ni kat jeti LKIM Dungun]. pelantar baru, parking keta pun mahai...rm 50 untuk 3 buah kereta. Tapi yang paling penting, keta semuanya okey.

Kalau yang tak biasa...aku kompom diaorang tak akan membuang hajat disini...malu,segan semuanya ada laa. Tapi bila dah biasa...okey jerr...yang penting "hajat" tetap tertunai. tandas baru nih...tapi pintu tak boleh tutup rapat lak, kesilapan engineering masa pemasangan. Lepas ni okey la kot...

Pelantar baru siap [kalau tak salah aku, Pelantar Melor]. Malam pertama kami bermalam disini. Bot tambat dekat ngan pelantar. Kata Pok Lan, dah 2 tahun dia tak sampai kat sini. Malam gelap gulita...tak seperti pelantar tinnggal yang masih bercahaya biarpun dah tak beroperasi.

Sapa pernah tengok 2 pelantar yang beroperasi berdekatan. Siap ada catwalk lagi, nampak pekerja pelantar berjalan menuju ke pelantar yang satu lagi tu menggunakan catwalk yang disediakan. Tak jauh dari situ, dalam 300 meter, satu lagi pelantar yang sedang dalam pembinaan sedang giat dijalankan.

Hasil keseluruhan pancingan kami di pelantar minyak Terengganu. Rekod terbaru group aku......Merah 205, Ibu kerisi 50++, kerapu,haruan tasik, rainbow runner a.k.a ikan pisang, cupak, bawal, merah coreng,tenggiri [seko je], kerapu pisang [seko, paling mahai nih] dll....bersambung.
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved