CHONG WEI & NICOL - CALON ANUGERAH SUKAN NEGARA

on 13 April 2012



Datuk Nicol David dan Datuk Lee Chong Wei merupakan 2 orang tokoh sukan yang popular di Malaysia. Terbaru kedua2nya dicalonkan bagi Anugerah Olahragawan dan Olahragawati Kebangsaan, Anugerah Sukan Negara 2011. Pada aku kedua2nya memang layak sesangat dah tu. Kalau ikut mata kasar aku, memang kedua2 calon ni antara yang "bakal" bergelar tokoh sukan popular untuk tahun 2011. Dari segi pencapaian pun tak de siapa yang boleh kalahkan derang nih. Tahun ni juga hadiah untuk Olahragawan dan Olahragawati negara bertambah...naik dari RM10K kepada RM20K...


Antara calon Olahragawan yang turut tersenarai kali ni ialah Sazali Abdul Samad (bina badan), Cheng Chu Sian (memanah), Bryan Nickson Anak Lomas (terjun), Adrian Ang Hsien Loong (tenpin boling) dan Leong Tze Wai (karate). Kategori Olahragawati pula, Nicol akan disaingi oleh Nicol dicabar Nur Suryani Muhamed (menembak), Fatehah Mustapa (berbasikal) dan Pandelela Rinong (terjun).


Turut dinaikkan ialah habuan untuk pemenang bagi kategori Pasukan Lelaki Kebangsaan dan Pasukan Wanita Kebangsaan, yang mana masing-masing akan menerima RM20,000 atau RM3,000 seorang, berbanding RM10,000 atau RM1,500 seorang tahun sebelumnya.Ketua Setiausaha Kementerian Belia dan Sukan Datuk Mohid Mohamed, dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat panel pemilihan anugerah Sukan Negara 2011, berkata lapan kategori dipertandingkan pada anugerah kali ini.


Majlis Anugerah Sukan Negara 2011 akan diadakan di Palace of the Golden Horses di sini pada 17 April, bermula 8.30 malam.Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dan Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah dijangka berangkat hadir dan menyampaikan hadiah-hadiah utama.- Bernama.




# Sapa pun yang menang tak kisah laa...yang penting derang dah cuba buat yang terbaik bagi mengharumkan nama negara Malaysia. Tahniah kepada bakal pemenang!!!

Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved