KERETA POLIS PERSONA DILUAR NEGARA

on 26 April 2012

Salam semua sahabat, korang pernah kan tengok kereta polis luar negara menggunakan jenama Proton. Contohnya Waja, Wira dan lain2. Tapi kali ini aku nak tempek seketul gambar kereta polis di negara Indonesia yang telah menggunakan Proton Persona sebagai kereta polis mereka. Kat sini, polis kita banyak gunakan Proton Waja sebagai kereta peronda, rasanya tak ada polis Malaysia gunakan Proton Persona.

Gambar ini sebenarnya diambil oleh rakan aku yang pergi kesana atas urusan syarikat. Aku pun simpan gambar ni rasanya dah 2 tahun dah...pernah juga sekali aku post kat satu forum. Apapun ucapan terima kasih khas aku tujukan kepada kepada beliau.


# Kalau ikut info dari kawan aku tu, Polis sana [Indonesia] hanya buat sistem sewa saja bagi melengkapi keperluan kereta peronda mereka...wallahualam. 
- Disebabkan kebzian giler dlm mgu ni...kebanyakan post aku adalah auto post.
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved