2 KUMPULAN NGO HAMPIR BERTEMPUR DI BUKIT AMAN

on 08 Mei 2012

2 Kumpulan NGO berasingan hampir bertempur di Bukit Aman? Mengejutkan juga ni. Itulah info yang dilaporkan oleh mstar dan sinar harian. Pertembungan secara tidak sengaja itu dikatakan hampir-hampir mencetuskan suasana yang tidak sihat. Alhamdulillah, akhirnya pihak polis berjaya mengawal keadaan.

2 KUMPULAN NGO HAMPIR BERTEMPUR DI BUKIT AMAN

Harapan aku, biarlah berbeza pendapat tetapi jangan sampai ngo ini bertempur dijalanan pula. Satu budaya tak sihat yang bakal merubah budaya dan adat yang selama ini disanjung tinggi oleh orang kita.
Kumpulan pertama diwakili Persatuan Veteran Tentera Malaysia serta 10 wakil NGO lain tiba di Bukit Aman pada 1.10 tengah hari dan berhimpun sambil melaungkan ikrar selama kira-kira 30 minit.  Berlaku sedikit pergeseran apabila kumpulan kedua diwakili Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) serta wakil 28 NGO lain, yang menyokong perhimpunan 28 April, tiba pada kira-kira 2.45 petang untuk menyerahkan memorandum kepada polis. 

Walau apapun yang terjadi aku pasti tiada rakyat Malaysia yang mahu melihat kumpulan ngo2 ini saling bertempur ataupun menumpahkan darah hanya kerana berbeza pendapat dan pandangan.
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved