[GAMBAR] AKIBAT HUJAN LEBAT, KUALA LUMPUR BANJIR LAGI - 2 Mei 12

on 03 Mei 2012

Semalam hujan lebat dari tengah hari sampai la ke malam. Masa aku balik petang semalam pun aku perasan yang air sungai Klang naik dengan kadar yang agak tinggi dan berarus deras. Satu fenomena biasa tetapi tetap mengerikan. Sambil lalu tu sempat jugak hati aku terdetik, "Kalau la ada yang jatuh kat dalam nih...iskkk"- pehh, sempat juga aku terfikir camtu pulak...

Okey,abaikan dulu cerita aku kat atas tu. Hujan lebat semalam juga dikatakan telah membuatkan banjir kilat di Kuala Lumpur di beberapa tempat terutamanya di Salak Selatan. Ada beberapa keping gambar dan informasi yang aku telah google dan share disini...Selain itu pihak Jabatan Meteorologi juga telah mengeluarkan amaran peringkat Jingga berkenaan hujan lebat dan kemungkinan banjir kilat di beberapa kawasan diseluruh negara.
KUALA LUMPUR - Jabatan Meteorologi hari ini mengeluarkan amaran ribut petir dan hujan lebat peringkat jingga di Kuala Lumpur dan Selangor, yang dijangka berterusan sehingga petang ini.
 
Dalam kenyataannya, jabatan itu memaklumkan bahawa kawasan yang terlibat di Selangor ialah daerah Petaling, Kuala Langat, Gombak, Hulu Langat, Sepang dan Klang. 

Amaran yang sama dikeluarkan di beberapa tempat di Kedah (daerah Kulim dan Bandar Baharu), Perak (Larut, Matang dan Selama, Hulu Perak, Kuala Kangsar, Kinta, Kampar, Manjung, Perak Tengah, Hilir Perak dan Batang Padang), Negeri Sembilan (Jelebu dan Jempol), Johor (Segamat, Kluang dan Mersing), Pahang  (Cameron Highlands, Lipis, Raub, Bentong, Rompin, Pekan dan Kuantan), Kelantan  (Gua Musang) dan Terengganu (Hulu Terengganu, Dungun dan Kemaman).

Turut menghadapi keadaan yang sama ialah Sarawak di bahagian Mukah (daerah Mukah) dan Sibu (Selangau), yang dijangka hujan lebat berterusan sehingga lewat petang.

Keadaan cuaca yang sama juga dijangka berlaku di Pahang (daerah Temerloh dan Bera), Terengganu (Setiu, Kuala Terengganu dan Marang) dan Sarawak (bahagian Limbang, Miri dan Bintulu). Keadaan ini mungkin menyebabkan angin kencang dan banjir kilat. - Bernama 

banjir kilat di Kuala Lumpur

Banjir di Salak Selatan


Banjir di Salak Selatan

kredit to - Sinar,Kosmo dan utusan
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved