Pentingnya Backlink Dalam Blogging

on 30 Mei 2012

Pentingnya Backlink Dalam Blogging! Tadi [sebenornya dh berzaman dahh...duduk dalam draft je entri nih] singgah kejap di blog idola aku Denaihati. Satu entri menarik hati aku "Berkongsi Backlink Penting" atau kata ringkasnya ialah pentingnya backlink dalam blogging.

Ramai blogger memburu backlink, pasti korang juga tahu maksud dan kepentingan backlink kan...Bila masuk kat blog Denaihati, Sebenarnya aku tertarik kepada satu ayat seperti gambar dibawah..

Pentingnya Backlink Dalam Blogging

Aku masih ingat lagi, sewaktu era memula sejarah aku dalam dunia blog ni. Tah macam mana, terpengaruh dengan teknik nak tambah trafik dengan cepat nih..Padahal, tak menjadik pun...tapi tak pe laa...pelajaran tu yg penting. Kiranya banyak juga pengalaman berblogging aku masa tue, habis sumer aku terjah..he3x!!

Tapi satu je pesan aku pada kengkawan yg suka tukar banner kecik2 tu ataupun free backlink. Kekononnya masa tu aku ambik satu banner kecik...tah mana punya banner laa, ingat nak tukar2 backlink...last2 kena tipu jerr. So awas la pada yg suka main tuka2 bannner nih, takut2 kena tipu jerr...he3x!!! Btw, bukan semua banner kecik tu menipu, cuma kita kena tengok2 dulu...

Jadi ringkasnya sebagai blogger, pastinya kita mahukan kemajuan dalam blog. Takkan kita nak tengok saja page rank kita terbiar. Ataupun alexia rank blog kita tu masih dalam nilai jutaan... mencari dan terus mencari adalah tugas seorang blogger. Btw, banyak juga yang aku belajar dari blog Denaihati. Thanks bro DH, teruskan dengan info bermenafaat sebegini.

Entri Abg BeautifulNara yang baunce ratenya rendah juga menarik perhatian aku, memang rasa macam mustahil je nak dapat baunce rate blog macam dia. Boleh buat sebagai rujukan dan cabaran untuk diri sendiri tue...he3x!!!

Hanya entri simple je yang mampu aku buat...tah bila la nak lepak kt blog kengkawan lagi nih. Bz bebeno ngalahkan menteri wehh....

Pentingnya Backlink Dalam Blogging -salam mesra dr yastro -
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved