Hina Nabi Muhammad, Majalah Peranchis Ambil Kesempatan

on 20 September 2012

Hina Nabi Muhammad, Majalah Peranchis Ambil Kesempatan ! Isu filem hina Nabi Muhammad S.A.W dah masuk ke minggu kedua, nampaknya satu majalah satira Peranchis [Charlie Hebdo] pula mengambil kesempatan dengan isu ini. Mungkin untuk menambah duga reaksi orang Islam sedunia.

Hina Nabi Muhammad, Majalah Peranchis Ambil Kesempatan


Seolah-olah sangaja ingin menaikkan kemarahan umat Islam sedunia, mereka memberi alasan hanya ingin bermain dengan isu penghinaan ini. Wal hal motif sebenar mereka pastinya berlainan.

Entah sampai bila umat Islam akan bersatu tak tahulah, yang nyata selagi umat Islam masih lagi menjadi negara pengguna kepada mereka selagi itulah isu dan penghinaan ini berterusan. Islam mesti menaikkan taraf mereka seperti negara-negara maju yang lain. Penguasaan dalam bidang ekonomi memungkinkan umat Islam lebih di hormati. Juga penguasaan dalam bidang pelajaran seperti sains dan math, pastinya ini lebih membantu dan mengurangkan isu-isu seperti ini.

Paling dikesali apabila Google sendiri enggan menutup kesemua saluran video berkaitan dengan filem ini. Nampak benar perbezaan layanan mereka terhadap umat Islam.


Sehingga kini, beberapa orang muslim seluruh dunia telah terbunuh akibat filem yang menghina nabi Muhammad S.A.W. Juga kekaguman aku terhadap kisah seorang budak perempuan yang menyatakan secara terang-terangan kecintaan dia terhadap jihad walaupun dia berada di negara lain, Australia.

Walau apa sekalipun, aku percaya, satu hari nanti pasti Islam akan bangkit dan waktu itu seluruh dunia akan tertumpu kembali kepada peradaban Islam seperti satu ketika dahulu dimana umat Islam pernah mendahului mereka dengan ilmu sains,math juga perubatan.Insyaallah.

[Artikel sebelum ini, TENANGKAN HIDUP DENGAN TIGER BALM NECK & SHOULDER RUB]


Hina Nabi Muhammad, Majalah Peranchis Ambil Kesempatan
-salam mesra dr yastro- 





Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved