The Doctor Kembali Bersama Yamaha | Sepang Test Track 2013

on 09 Februari 2013

The Doctor Kembali Bersama Yamaha | Sepang Test Track  2013

The Doctor Kembali Bersama Yamaha | Sepang Test Track  2013 :  Sepertimana yang telah diketahui, Valentino Rossi telah kembali bersama Team Yamaha Factory untuk musim baru MotoGp 2013 ini. Berita ini sebenarnya telah mengembalikan keyakinan penyokong The Doctor yang beliau pasti akan kembali menaiki podium setelah kurang menyerlah bersama Ducati selama dua tahun sebelum ini.

The Doctor Kembali Bersama Yamaha | Sepang Test Track  2013

Personaly, sebagai fan Yamaha aku memang rasa gembira juga dengan kembalinya The Doctor bagi menggantikan Ben Spies yang agak kurang menonjol. Untuk sessi 2013 ini, Ben Spies akan berlumba untuk pasukan Pramac Racing Team bersama Andrea Ionnone.

Motorsikal Jorge Lorenzo

Kembalinya Rossi bersama Yamaha telah membuatkan kepala aku terbayang, mungkinkah Jorge Lorenzo akan kembali berentap bersama Rossi seperti sebelum ini disamping pencabar utama Danial Pedrosa dari pasukan Repsol Honda. Ujian masa baru2 ini di litar Sepang melihatkan ketiga-tiga pelumba ini bersaing di top 3.

Motorsikal Ujian Cal Cruthlow


Dalam pada itu, pasukan satelit Yamaha iaitu Monster Yamaha Tech 3 pula kehilangan Andrea Dovizioso yang berpindah ke pasukan Ducati mengisi ruang yang ditinggalkan Rossi. Namun Cal Cruthlow masih tetap setia bersama seorang bekas pelumba yang naik pangkat dari Moto2 iaitu Bradley Smith.

Kedudukan penunggang tahun 2013

Apapun tak dilupakan juga kepada pelumba muda kita, Zulfahmi Khairuddin yang kini bersama Red Bull KTM Ajo. Pada bahu beliau tersandar harapan dan impian rakyat Malaysia yang kepingin melihat beliau terus menaiki podium dengan cemerlang pada tahun ini. Semoga beliau berjaya.






The Doctor Kembali Bersama Yamaha | Sepang Test Track  2013
~Salam mesra dari yastro~ 
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved