Update Pencerobohan Lahad Datu - 2 Lagi Anggota Polis Terbunuh

on 03 Mac 2013

Pencerobohan Lahad Datu - 2 Lagi Anggota Polis Terbunuh
Gambar Mayat Penceroboh yang dikatakan maut bertempur dgn anggota Polis
Update Pencerobohan Lahad Datu - 2 Lagi Anggota Polis Terbunuh | Akhbar MM hari ini telah melaporkan sekurang2nya dua lagi anggota polis terbunuh dan dua lagi mengalami cedera parah dalam dua kejadian berasingan.

Kejadian pertama yang berlaku kira-kira jam 7.30 malam semalam dikatakan berlaku berhampiran Balai Polis Kampung Simunul, Semporna apabila dua anggota polis yang sedang meronda telah diserang hendap. Identiti mereka masih belum dapat disahkan sehingga kini, namun menurut laporan tersebut, seorang berpangkat supritenden manakala seorang lagi berpangkat anggota lain-lain pangkat.

Kejadian kedua pula dikatakan berlaku di kawasan Lahad Datu dimana sepasukan anggota polis Cawangan Khas (69 Komando) diserang ketika sedang membuat risikan menyebabkan beberapa lagi anggota polis dikepung oleh Lanun Sultan Sulu.

Dalam kejadian pertama, anggota polis dtelah diarahkan untuk menyiasat dan mencari mencari beberapa individu yang dilaporkan memiliki senjata api. Dikatakan, anak kepada Sultan Sulu, Amir Baha bersama beberapa lagi pendatang asing dari Filipina dilaporkan telah masuk ke sana dengan membawa senjata M16 dan lain-lain senjata. Kejadian berlaku ketika mereka sedang berjalan di atas titi gantung dan mereka tiba-tiba ditembak.

Menurut berita terkini dari Bernama, dalam kejadian di Kampung Simunul ini telah menyebabkan dua anggota polis terbunuh.
Terdapat juga berita mengatakan seorang Inspektor  Polis di Semporna telah diculik/ditawan oleh lanun Sulu. (Blog tao tau jer)
Anggota Polis Maut Di Semporna



VAT 69 Yang terkorban dan cedera

Anggota Polis dan PGA Yang terkorban Anggota ATM korban ke 9


# Terkini 9 pejuang negara gugur dimedan tempur, termasuk seorang satria dari ATM.

# Dengan bertambah kematian anggota polis di Semporna dan Lahad Datu ini, aku berharap sangat kerajaan mengambil tindakan terus menghapuskan kesemua lanun sulu ini tanpa sebarang tolak ansur lagi terutamanya lanun yang berada di Kampung Tanduo, Lahad Datu!



Update Pencerobohan Lahad Datu - 2 Lagi Anggota Polis Terbunuh 

Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved