Pelumba Malaysia di pentas dunia( Zulfahmi).

on 13 April 2010



Setelah bertahun2 rasanya dimulakan Malaysian CupPrix ini, aku rasa progress dan pencapaian para pelumba dari negara kita masih lagi perlahan...tak tahu kenapa, adakah mentaliti pelumba kita masih lagi ditakuk lama ataupun sokongan dari kerajaan masih lagi belum mencapai satu tahap yang membolehkan kita duduk setaraf dengan negara luar yg lain. Adakah sokongan dari pihak swasta juga amat kurang?

Banyak program telah dianjurkan samaada didalam atau diluar negara dan melibatkan ramai pelumba yang berbakat..tetapi hasilnya masih sama...kita masih lagi ditakuk lama. Sampai bila agaknya pelumba dari negara Malaysia boleh bersaing ditahap tertinggi terutamanya di FIM MotoGp. Harapan aku agar satu hari nanti para pelumba kita boleh bersaing atau sama tarafdgn pelumba luar negara.

Satu ketika dahulu, Sharul Yuzy telah berusaha untuk memertabatkan pelumba2 CupPrix malangnya hanya sekerat jalan. Aku rasa seandainya, diberi peluang yg lebih lama, Yuzy mampu memberi saingan yang lebih sengit.... dan kini harapan rakyat Malaysia disandarkan kepada pelumba baru Zulfahmi. Doa aku dan rakyat Malaysia yang lain semoga Zulfahmi mampu memberi cabaran yg lebih baik dari Yuzy (satu ketika dahulu) yg mana, sekarang ni Yuzy adalah sifu beliau sendiri.

Cabaran terbaru dan yg pertama bagi Zulfahmi ialah di Qatar dan beliau telah berjaya mendapat kedudukan yg aku kira boleh la dikatakan baik iaitu no 21 dai 26 pelumba...termasuk 3 yg D.N.F...
Semoga berjaya mengharumkan nama negara!!!!
Adioss!!!
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved