Widget Mister Linky

on 17 Julai 2010


Salam Sabtu buat semua pengunjung..

Semoga semuanya ceria selalu dan dirahmati allah s.w.t 
Hari ni aku wat review sikit tentang MisterLinkey (klik sini) nih..ramai bloggers yg dah pasang jadi aku pun terr..amik  la jugakk...he3!!!!
 So ape kelebihannya yekk? Dari ape yg aku perhati,MisterLinkey ni membolehkan kita letak link rakan2 bloggers dan memudahkan tuan punya blog tu sendiri bila nak berBlogwalking..isu tentang MisterLinky ada
memberi backlink atau tidak aku pun x tau lagi(Dulu diaorg guna tuk pertukaran link)..bila ada yg letak nama mereka nanti aku akan cuba check ngan Reciprocal Link Checker(klik sini), jadi dari situ kita boleh tau sama ada penggunaan Mister Linky ni memberi backlink atau tidak...jika tidak,x pe laa...just aku guna tuk senang aku berblogwalking je laaa...tp kalau ada backlink,dh tentu leh promote kat rakan2 yg lain..
contoh Reciprocal Link yg memberi backlink dan ya tidak memberi backlink.

sebelum ni aku dh baca satu review dari seorang rakan tentang penggunaan MisterLinky
 Seri Bahasa (KLIK SINI)
yg tidak memberi backlink. tapi x pelah...aku bagi ruang sikit kt Mister Linky ni dulu..
Cuma sefaham aku,penggunaan Mister Linky ni boleh menyebabkan blog aku boleh jatuh dr segi PR(peh..cam le tinggi sgt PR blog nih) dan link yg korang letak akan dikategorikan link mati oleh google,kecuali korang membacklinkan semula link aku..so aku akan
timbang2 kiranya link ni buleh merbahayakan kedudukan aku..cewaahhh he3!!
Ape pun kiranya MisterLinky ni memberatkan loading page aku,kompom aku akan buang gak..hehehe..
Kalau nak tau lebih lanjut,bule la tanya pada otai2/atau orang lama dlm blogger...aku ni kiranye masih orang baru dalam dunia blogger..
so kpd blogger yang nak guna,silakan la, aku tak suruh dan tak larang..hahaha.. 



*Apepun korang jgn ler terkejut jika Widget Mister Linky ni tetiba jer hilang dari pandangan korang yekkk...hehehe!!!!
*Aku dah check ngan Reciprocal Link Checker, mmg x de backlink...tp x pe..bg ruang dlu sikit kt ML nih..
*Kalau ada salah ataupun nak komen,jgn malu dan segan la yekkkkk.
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved