Melayu masuk Gereja ~ Gereja FTG

on 28 November 2010

Salam semua...Lama tak update blog ni...Dah tumbuh lalang la plak...he3!!! Entry ni agak panazz sikit..pasai kisah orang melayu masuk kedalam gereja...Mende lak yg dia orang tu buat, ye tak? Takkan sesaja je...heran bin ajaib gak nih...ataupun ada udang disebalik mee? He3!!! Gempak gak tajuk nih weiii....(perasannn la pulak weiiii)

Memang benar ada udang disebalik mee la ni... Meh sini aku nak bagi tau kat semua.....yang sebenarnya, kali pertama dalam hidup aku, aku masuk kedalam gereja disebabkan menghadiri perkahwinan rakan sekerja iaitu Kimmy. Teringin gak masuk kedalam gereja...sbb tak pernah masuk le katakan...he3!!! Apapun bertempat di FGA Klang Lama...Dua sejoli ni bersatu dihadapan father....tak ingat lak nama father tu..he3!! Bila aku masuk je dalam FGA tu..first aku leh kata, macam kat dalam panggung la plak. Kenapa aku kata macam panggung. Yang pertama, sebab lantainye semakin menurun kebawah. Pas tu aku cuba le peratikan lambang salib..Tak ade pun...errrrrr...ada satu jekkkk...heran gak akuu...Mungkin ni bukannye gereja sepenuhnye kot...cuma sekali sekala jer diaorang gunakan tempat ni tuk acara istimewa macam nih. Yang bestnye, pagi tu sewaktu aku dan others friend yg lain sampai didepan FGA ...kami dudok le melepak sat, sementara menunggu rakan2 yang lain. Tengah syok berborak, tetiba je datang abang2 polis yang sedang meronda (2 buah motosikal) menegur kat aku dengan helmet yang tidak dibuka.......Soalan dia.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
Polis: " Nak pergi mana ni??"
Aku:  " Nak masuk kat dalam tu...kawan kahwin...."
Polis:  " Kawan??......Nak pegi mana?..."
Aku:    Dengan suara yg agak kuat...."Nak masuk dalam building tu...ada kawan kahwin"
Polis: " Ooooooo...." Terus blah....


Akibat dari adegan itu...jenuh aku kene usik ngan rakan2 yg lain...Diaorang leh cakap aku la anggota serpihan geng2 yang bakar gereja...Siot...Mentang2 le aku pakai baju rock masa tu...terus kene...Nak kata ape,..terima ajelahhh..he3!!

Okehhh,cukupla kottt merapu aku ni...Selamat bernikah wat Kimmy dan Edmund...Semoga panjang umur dan berkekalan hendaknya..



Kat sudut paling kiri tu je yg ada tanda salib...yg lain x dak..

Upacara nikah oleh tok kadi diaorang..

Kiss...kisss..kisss...errr 18sx nihhhh

Antara melayu yg wat nyibuk kt dlm tu...he3!!


Yg pakai spek tu...antara Top 10 program Angkasawan Malaysia ...

Rock terus rock...tak kira kat mana weii....ha3!!!


p/s: Kredit to  Halim,Kimmy dan Rizal (Karya Cahaya) kerana pic nih..Thanks semua.
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved