Carrom Terbuka PKNS 2011

on 28 Jun 2011

 Tanggal 26 Jun 2011, hari minggu dimana berlangsungnya Kejohanan Carrom Terbuka anjuran PKNS. Pasukan aku juga berkira2 hendak menhantar wakil ke kejohanan ini. Kejohanan yang meliputi 1 Malaysia. Jadi rasanya kawan2 yang baca ni boleh faham kot situasi permainan bila bertarung dengan pemain2 luar yang lain. Perasaan gementar!! Itulah yang selalu akan bersarang dalam diri. Pas tu, efek dia yang paling "hebat" ialah jari mengigil dan hilang fokus dalam game.

Semenjak keluar dari persaraan tempoh hari, aku dan rakan2 juga berpakat untuk kembali aktif. Antara kejohanan luar yang akan kami sertai adalah Kejohanan anjuran PKNS. 6 Team Proton Malaya [kelab baru kami] telah bersedia untuk mengambil bahagian didalam kejohanan carrom ini. Bernaung dibawah pasukan Proton yang lain [untuk mengelakkan pertembungan sesama rakan Proton] kami berazam untuk melakukan yang terbaik.

Bertempat di tingkat 4 Kompleks PKNS
 Setelah sekian lama menunggu (dari pagi wooo), akhirnya penganjur mengumumkan kejohanan akan bermula lebih kurang jam 1.30 petang. Aku dan rakan aku dijadualkan berjumpa dengan team dari Klang [MPK] untuk perlawanan pertama kami. Pehhh...debaran telah bermula. Malangnya papan yang kami akan main tu agak kurang baik. Terkial2 dalam set pertama, aku dan kawan aku tewas kepada team MPK. Set kedua bermula, kami cuba bermain secara defensive...biar lambat asal selamat. Alhamdulillah...set kedua kami menang. Pada set ketiga, pertarungan agak hebat jugak....penentuan buah hanya tinggal sebiji dan akhirnya kami berjaya menewaskan team MPK.

Permulaan permainan pada set pertama...lawan MPK
Agak malang pada game ke dua, kami bertemu dengan team dari UTM Johor. Kedua2 lawan kami agak "tajam". Kami tewas kepada mereka dengan straight set. Adoiyaiiiii....tensennn banget arrrr...jadi dengan kekalahan tu team aku dah boleh mengucapkan selamat tinggai kepada Kejohanan carrom PKNS tu...:(

Walau pun aku dan rakan aku tewas kepada team yg lebih baik. Aku rasa ini permulaan yang agak positif juga bagi kami, maklum la dah lama tak bermain di luar. Insyaallah DBKL nanti kami akan menghantar lagi team kesana. Rata2 pasukan Team Malaya kami tewas didalam pusingan kedua. Hanya satu team layak bermain sehingga pusingan ke3 dan satu team lagi bermain di penentu juara kumpulan [pusingan ke 4]. Juara kumpulan pun dah okeh gak hadiahnya...RM400.00 , tapi nak buat camne...harapan kami kepada team yang terakhir tu pun akhirnya berkecai jugak.

Pandangan SACC Mall dari Kompleks PKNS
Dalam pada tu, sempat jugak aku snap gambar Kompleks SACC Mall dari PKNS. Tak ler bape cun...maklum ler kamera kompak jerr..tp aku rasa dh okeh dah tu. Kalau masuk kat photoshop lagi cun gak hasilnya.

Bila team lelaki bertemu team perempuan...istilah "No Mercy" akan digunakan...
Satu lagi, aku rasa sukan Carrrom juga mungkin sukan yang mana orang perempuan boleh bersaing sesama lelaki secara adil tanpa diskriminasi. hehehe......Korang jangan under rate kemampuan dia orang nih...Boleh kata yang ada disini ialah geng2 perempuan yang memang selalu masuk kat  mana2 pertandingan terbuka . Jadi...Kalau silap perhitungan, kaum lelaki pun boleh kalah woo....maluu woo kalau kalah ngan perempuann.

Kesimpulannya, permainan Carrom juga memerlukan skill yang tinggi disamping kekuatan dalaman [hati] bila bertarung dengan peserta dari luar.  Hadiah yang ditawarkan juga semakin lumayan, diharap dengan adanya artikel ini, sukan Carrom mampu beroleh sambutan yang lebih hangat dari kalangan rakyat Malaysia yang lain. Semoga sukan Carrom terus maju di Malaysia.



#Dengo2 citer google dh keluarkan senarai pagerank yang terbaru. sama ada naik, turun leh ler check yerr...untuk info semua...blog aku dari Pagerank3 turun secalit kpd Pagerank 2...mungkin gara2 tak mesra SEO kuttt...huhuhu....
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved